Prima pagina

Nemtii de la Max Bogl investesc in case la cheie

26.02.2007, 18:40 37

Max Bogl, unul dintre cei mai mari constructori germani, intentioneaza sa investeasca in Bucuresti circa 10 mil. euro intr-o capacitate de productie de case standardizate din prefabricate, care sa fie livrate la cheie.
"Piata rezidentiala din Romania se afla intr-o continua dezvoltare si studiem piata pentru inceperea unei investitii de circa 10 milioane de euro in construirea unei capacitati de productie de case familiale din prefabricate, care sa fie livrate la cheie in doua-trei luni", a declarat pentru ZF Mattias Kirr, directorul tehnic al diviziei locale a Max Bogl.
Casele ar putea avea suprafete intre 150 si 200 de metri patrati si se vor adresa atat clasei medii, cat si persoanelor cu venituri ridicate. Conceptul de casa standardizata presupune montarea unor pereti din materiale prefabricate in circa 2-3 zile pe o fundatie construita ulterior, urmand ca finisarea sa fie derulata in circa doua luni. "Acest sistem a avut succes in Germania si dorim sa-l implementam in circa doi ani si in Romania", spune Romeo Botocan, directorul executiv al operatiunilor Max Bogl din Romania.
Afacerile cu case standardizate din lemn sau profile metalice au crescut in ultimii ani, mai multe companii investind in capacitati de productie. Astfel, producatorul suedez de profile metalice Lindab a investit anul trecut 400.000 de euro intr-o linie de productie de casete structurale pentru constructii.
Max Bogl a derulat pana in prezent doar lucrari de infrastructura, fiind implicata intr-un consortiu cu firma italiana Astaldi si cu CCCF pentru constructia tronsoanelor de autostrada Drajna-Fetesti si Fetesti-Cernavoda.
Compania germana estimeaza pentru acest an afaceri de circa 60-65 mil. euro pe piata locala, in crestere cu circa 50% fata de 2006. Printre cele mai importante proiecte care se afla in derulare se numara amenajarea pistei si a celorlalte suprafete de miscare ale aeroportului din Sibiu, proiect cu o valoare de 40 mil. euro, precum si lucrari de modernizare a liniilor de tramvai pe soseaua Stefan cel Mare, soseaua Colentina si soseaua Progresul.
"Avem in derulare o investitie de circa 1,5 milioane de euro intr-o capacitate de productie de prefabricate pentru liniile de tramvai, pentru un sistem denumit Light Rail, pentru care Max Bogl detine licenta de productie", afirma Botocan. Sistemul Light Rail presupune reducerea vibratiilor produse de tramvai si are o rezistenta mai mare decat structurile din beton monolit, potrivit reprezentantilor Max Bogl.
Grupul Max Bogl a intrat pe piata romaneasca in 2003 si are afaceri anuale de circa un miliard de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO