Prima pagina

Normele BNR afecteaza vanzarile Domo

01.12.2005, 20:56 14

Retailerul de electronice si electrocasnice Domo si-a redus estimarile de vanzari pentru acest an dupa caderea vanzarilor in rate din toamna acestui an.

"Domo si-a propus pentru acest an realizarea unei cifre de afaceri de 130 de milioane euro, fata de 100 de milioane realizate in 2004. Ca urmare a perioadei slabe de vanzari septembrie - noiembrie, provocata de noile reglementari ale BNR in domeniul creditelor de consum, consider ca vom ajunge doar la 120 de milioane de euro", a declarat Lorand Szarvadi, CEO al Domo Retail, compania care opereaza reteaua Domo.

El spune ca si pragul de 120 de milioane de euro va fi atins prin intermediul unor oferte promotionale agresive, care vor afecta profiturile. "Criza evidenta a creditului de consum ne obliga sa impulsionam mai mult vanzarile cash. Categoric profitabilitatea companiei se va situa sub nivelul anilor anteriori", a completat Szarvadi. Ratele reprezinta in prezent mai putin de jumatate din vanzarile retelei, dupa ce in urma cu doi ani reprezentau aproape doua treimi.

"Obiectivul nostru este sa depasim iar 50% , sa speram fara alte surprize din partea BNR. In comparatie, in 2003 ratele au reprezentat 65%, in 2004 59%, iar estimarea noastra pentru acest an este o medie de cel mult 48%", a completat Szarvadi.

La inceputul lunii septembrie au intrat in vigoare noi norme de acordare a creditelor de consum, prin care Banca Nationala urmarea limitarea riscului de creditare. In aceste conditii vanzarile din lunile septembrie si octombrie au fost puternic afectate, potrivit jucatorilor din piata de electrocasnice.

"Consider ca piata nu ne-a ajutat foarte mult, cresterea din acest an fiind sub cresterea noastra de 20%", a mai spus Szarvadi.

Reteaua de magazine estimeaza o crestere a cifrei de afaceri de anul viitor pana la 160 de milioane de euro. "Avand in actionariat si un investitor financiar (RAEF, cu aproximativ 20% din actiuni - n. red.), dorim sa eficientizam afacerea, pentru a fi vanduta unui investitor strategic", a mai spus Szarvadi.

Domo Retail a fost anul anul trecut a doua companie ca marime de pe piata de electronice si electrocasnice. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO