Prima pagina

Pfanner are in plan constructia unei fabrici de sucuri in Romania

26.07.2005, 20:03 174

Unul din cei mai mari producatori de sucuri naturale din Austria, Pfanner, va face o fabrica in Romania, dar nu a decis inca daca va fi o investitie de la zero sau o achizitie si nici data exacta, hotararea urmand sa fie luata in functie de evolutia consumului.

Compania Cyrom Romania, importatorul local si distribuitorul exclusiv al sucurilor Pfanner, a realizat in primele sase luni din acest an o crestere de 60% a vanzarilor.

"Speram sa mentinem acest trend crescator si sa ajungem la sfarsitul anului la o cifra de afaceri de 5 milioane de euro", spune Catalin Tapi, directorul comercial al Cyrom. Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 3 milioane de euro, dubla fata de 2003.

Pentru Pfanner, aceste cresteri ar putea reprezenta un indicator de baza in demararea unei investitii in Romania. "Exista intentia de a investi intr-o fabrica de sucuri in Romania, dar momentul va fi hotarat de proprietarii marcii. Actionarii iau in considerare atat varianta cumpararii unei fabrici existente, cat si a unei constructii greenfield", spune Tapi.

Cu toate acestea, el subliniaza ca o fabrica destinata exclusiv pietei interne nu poate fi profitabila, in conditiile in care cea mai redusa capacitate de productie a austriecilor proceseaza un milion de litri pe zi.

"Va fi cu siguranta o fabrica de productie pentru regiunea Balcanilor, care va include atat procesarea de fruct, cat si imbutelierea", explica Tapi. Pfanner este unul dintre principalii producatori de sucuri naturale din Austria, care alaturi de rivalul Rauch isi disputa piata sucurilor naturale cu precadere din centrul si estul Europei.

Evolutia vanzarilor in Romania este motivata prin marirea consumului general pe toata piata de sucuri, dar mai ales pe mutarea evidenta dinspre bauturile carbonatate pe cele necarbonatate.

"Cel mai dinamic segment este cel al sucurilor naturale, unde estimam ca avem o cota de piata de 14-17%. Intentia noastra este de a ne stabiliza pe aceasta piata si de a creste pe segmentul nectarurilor", a declarat Catalin Tapi. Marca Pfanner este prezenta si in categoriile de nectaruri (25-60% pulpa de fruct) si de sucuri necarbonatate (still-drinks).

"In august vom lasa o noua gama pe segmentul sucurilor naturale, este vorba despre un suc de mere (100%), vom aduce SudTirol, suc de lamaie 100%, si este foarte probabil sa lansam sucul de tomate in ambalaj de 0,2 litri", mai spune Tapi.

Din a doua jumatate a anului, dar mai ales in 2006, importatorul marcii austriece isi propune sa-si creasca prezenta pe segmentul HoReCa, bazandu-se pe o distributie specializata in restaurantele, barurile si hotelurile de 4 si 5 stele. Exista cresteri importante pe segmentul de HoReCa, insa nu sunt inca sesizabile la nivelul intregii piete", considera Tapi. In prezent, canalele de distributie traditionale, precum si lanturile de magazine locale si internationale detin cea mai mare pondere in vanzarile companiei. "Compania Cyrom Romania, detinuta de un grup cu capital olandez, a inceput importul si distributia sucurilor Pfanner in februarie 2004, dupa ce anterior aceasta marca fusese importata de Eurocafe.

Sucurile naturale au fost anul trecut categoria cea mai dinamica dintre cele monitorizate de firmele de cercetare de piata, inregistrand o crestere valorica de peste 45% fata de anul precedent.

Cei mai importanti jucatori de pe piata sunt European Drinks (Frutti), La Festa (Tedi si Tymbark), Coca-Cola HBC Romania (Cappy), QAB (Prigat), Parmalat (Santal). dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels