Prima pagina

Romania, cea mai mare crestere din Europa pentru Whirlpool

22.03.2004, 00:00 9



"Romania a reprezentat anul trecut tara cu cea mai mare crestere din cadrul companiei noastre". Formularea este tot mai des intalnita in afirmatiile pe care companii din diferite domenii il fac cand vine vorba de caracterizarea activitatii lor de pe piata locala.



Grupul american din domeniul produselor electrocasnice Whirlpool este ultimul care a anuntat ca Romania incepe sa conteze tot mai mult in vanzarile sale, mai ales pe fondul recesiunii de pe piata vest-europeana.



"In Europa de vest vanzarile totale de produse electrocasnice s-au mentinut anul trecut cam la acelasi nivel cu cele din urma cu un an, insa in Europa Centrala cresterea pietei a depasit zece%. Romania, cu o crestere de peste 40%, a reprezentat cea mai dinamica piata din Europa" ,a declarat pentru Ziarul Financiar Filip Van der Linden, vicepresedinte al diviziei de vanzari a Whirlpool pentru Europa Centrala. El nu a dorit sa precizeze valoarea cresterii pe care a inregistrat-o Whirlpool pe piata romaneasca.



"Pot spune doar ca ritmul de crestere al vanzarilor noastre pe piata romaneasca a depasit ritmul de crestere al pietei", a spus Van der Linden.



Pe parcursul anului trecut, oficialii Whirlpool Romania estimau o cifra de afaceri de 50 de milioane euro, in crestere cu aproximativ 50% fata de anul 2002.



"Prin cresterea datorata sistemelor de finantare de anul trecut, Romania a ajuns la o piata de 1,5 milioane de produse electrocasnice mari. Aceasta o situeaza pe locul doi in Europa Centrala, dupa Polonia, ceea ce inseamna foarte mult" a completat Van der Linden. Potrivit acestuia, piata de electrocasnice mari din Europa Centrala este estimata la 8 milioane de unitati anual.



"Europa Centrala reprezinta aproape 20% din vanzarile noastre la nivel mondial, iar ponderea va creste in urmatoarea perioada deoarece este cea mai dinamica regiune. Tocmai de aceea am decis sa investim 30 de milioane de euro pentru constructia in aceasta zona a unei fabrici de masini de gatit. Cel mai probabil locatia acesteia va fi Polonia sau Slovacia" a mai spus Van der Linden.



In prezent Whirlpool detine doua fabrici in Europa Centrala, in Slovacia, unde se produc masini de spalat si in Polonia, unde se produc frigidere.



"Strategia noastra nu prevede mutarea productiei din tarile din Europa de vest in cele din est, ci toate fabricile care au fost sau vor fi construite vor fi in plus fata de cele existente in acest moment. De altfel, suntem deschisi la oportunitati si reevaluam aceste oportunitati permanent in functie de cresterea pietelor dintr-o anumita regiune" a completat Van der Linden.



Grupul american Whirlpool este prezent pe piata romaneasca din 1992, prin intermediul unui partener-distribuitor exclusiv, patru ani mai tarziu fiind inregistrat primul birou propriu. Marcile comercializate pe piata romaneasca sunt Whirlpool si Ignis, si compania detine, potrivit oficialilor, pozitia de lider in segmentul masinilor de spalat si al cuptoarelor cu microunde.



"Suntem bine pozitionati si pe piata romaneasca a produselor frigorifice, insa nu activam de loc pe unul dintre cele mai mari segmente ale pietei de produse electrocasnice, cel al masinilor de gatit de sine statatoare" a completat Van der Linden.



Principalii concurenti ai Whirlpool pe piata romaneasca sunt la fel ca si la nivel mondial grupuri europene precum Electrolux, Bosch-Siemens, asiatice, precum LG, Samsung, Daewoo Electronics, dar si producatori locali precum Arctic. Aproape fara exceptie, fiecare dintre acestia au realizat anul trecut cresteri importante ale vanzarilor, sustinute in principal de explozia creditelor de consum.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO