Prima pagina

Santierul Naval Aker Tulcea, sufocat de comenzi

04.01.2005, 00:00 198

Santierul Naval Tulcea, detinut de grupul norvegian Aker, estimeaza o triplare a afacerilor sale in acest an pana la 120 mil. euro, conducerea companiei fiind nevoita chiar sa faca noi angajari pentru a putea face fata comenzilor primite, care au ajuns la un nivel fara precedent.
Aker Tulcea a primit o comanda in valoare de peste 150 mil. euro, urmand sa construiasca cinci ferry boat - uri cu alimentare pe gaze, potrivit reprezentantilor Aker. Ca urmare, valoarea comenzilor pentru santierele Aker de la Braila si Tulcea a ajuns in mai putin de o luna la 280 mil. euro.
"In acest an, Aker Tulcea va inregistra un nivel record al cifrei de afaceri triplu ca valoare fata de 2004, cand am avut o cifra de afaceri de 40 mil. euro. Un ritm asemanator va avea si Aker Braila", a comentat pentru Ziarul Financiar Dumitru Ivanov, director general al companiei.
"Vom face un numar record de livrari in 2005, circa 16 nave. Cred ca aceasta perioada de boom va tine si in 2006, si poate si in 2007. Ca volum de munca, incarcarea depaseste cu 50% valoarea de anul trecut. Acum, problema cea mai delicata este sa gasim forta de munca. Discutam cu subcontractorii pentru a suplimenta forta de munca in santier. Noi avem 2.350 de angajati, subcontractorii nostri dispun de inca 700 de angajati. Am mai avea nevoie cam de 400 - 500 de oameni", spune Ivanov.
In ultima perioada, producatorii de nave din Romania au din ce in ce mai multe comenzi, principalul motiv fiind cresterea economica din Asia, in special China si Japonia. Acest lucru a dus la o ascensiune fara precedent a comertului maritim si a convins armatorii ca este cazul sa isi suplimenteze flotele comerciale.
Grupul norvegian Aker a semnat o scrisoare de intentie cu operatorul nordic de ferry boat Fjord 1 pentru construirea a cinci vase la Tulcea, contractul urmand sa fie incheiat la mijlocul lunii ianuarie.
De asemenea, santierul naval Aker Braila a anuntat la finele anului trecut ca va construi sase tancuri petroliere pentru o serie de companii din Cipru, in baza unui contract de 130 mil. euro incheiat de compania norvegiana Aker Yards, proprietarul santierului. Pentru 2005, compania prevede un profit net de 1 - 1,5 mil. euro la o cifra de afaceri de 40 mil. euro, fata de un profit de 0,4 mil. euro si afaceri de 25 mil. euro in anul anterior.
Cu sediul la Oslo, Aker Yards este cel mai mare constructor naval din Europa si al cincilea la nivel mondial.
Santierele navale din Tulcea au fost construite in anul 1975 si au devenit parte a grupului Aker Yards in anul 2000, cand Aker Brattvaag a cumparat 70% din actiunile societatii. O participatie aproape similara, de 69,5%, norvegienii detin si la santierul naval din Braila.
Actiunile Aker Braila se tranzactioneaza pe Bursa Electronica Rasdaq, capitalizarea companiei fiind de 3,5 mil. euro, la ultima cotatie de 46.000 lei.
adrian.mirsanu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels