Prima pagina

Seful XXL Mega Discount a luat-o pe cont propriu in retail

19.01.2004, 00:00 37

Piata romaneasca de retail va atrage din acest an un nou jucator pe segmentul de magazine de tip discounter (cu promotii permanente) a€“ miniMAX Discount. Nu este vorba nici de un brand international, ci de o retea dezvoltata de expat care a impus unul din brandurile internationale din acest sector pe piata romaneasca si acum a luat-o pe cont propriu.
"Vrem sa deschidem anul acesta zece magazine de tip discounter in orasele mai mici din Romania. Primele magazine vor fi construite insa in Bucuresti, unde se afla si depozitul central si in imprejurimi, pe o raza de pana la 250 de kilometri, adica in regiunea sudica a Romaniei", a declarat Rainer Exel, directorul general al miniMAX Discount.
Rainer Exel a dezvoltat in Romania, incepand cu anul 2000, reteaua XXL Mega Discount!, adica divizia de magazine discounter a grupului german Rewe, iar de la sfarsitul anului trecut a decis sa construiasca propria sa retea de magazine discounter. Exel a atras in noua afacere in calitate de actionar si al doilea om din ierarhia XXL Mega Discount! - Andreas Kampf, care ocupa pozitia de director de vanzari, iar in prezent se afla in discutii si pentru atragerea altor actionari.
"Majoritatea consumatorilor romani nu are acces la forme moderne de comert, deoarece marile retele internationale precum Metro, Carrefour sau Cora nu intentioneaza sa isi amenajeze cu suprafete mari in orase cu o populatie sub 200.000 de locuitori. Tocmai aceste orase mai mici, cu o populatie de peste 30.000 de locuitori reprezinta nisa pe care vrem noi sa o acoperim prin magazinele miniMAX Discount", explica Exel.
Potrivit acestuia, magazinele miniMAX Discount vor avea suprafete de vanzare de 1.000 de metri patrati, cate opt case de marcat si aproximativ 100 de locuri de parcare. Fiecare magazin va implica o investitie de 750.000 de euro.
"Anul viitor vom deschide inca 20 de magazine astfel ca vrem sa ajungem in final la 100 de magazine in toata Romania", apreciaza oficialul miniMAX Discount.
Mutarea facuta de Exel nu este singulara pe piata romaneasca. Omul de afaceri Florentin Banu, cel care a creat brandul de napolitane Joe si l-a vandut in anul 2000 gigantului elvetian Nestle pentru cateva milioane de dolari a decis sa isi infiinteze in provincie propria retea de supermarketuri, Artima. Infiintata in 2001, reteaua Artima a ajuns anul trecut la 9 magazine si vanzari de 15 milioane de euro. Grupul romanesc GFS, cu activitati in domeniul distributiei si comertului prin magazine duty-free, a decis la randul sau in anul 2001 sa inceapa dezvoltarea unei retele de supermarketuri sub brandul Univers'all. Reteaua a ajuns anul trecut la cinci magazine si vanzari de 19 milioane dolari.
In prezent pe piata romaneasca exista doua retele de magazine de tip discounter - Profi si XXL Mega Discount!, ambele fiind detinute de grupuri internationale din domeniul retailului. Un alt mare jucator de pe piata retailului, grupul Schwarz, care detine la randul sau brandurile de magazine de tip discounter Lidl si Kaufland (ultimul fiind de mare suprafata), va intra in acest an pe piata romaneasca.
Profi reprezinta divizia de magazine discounter a grupului Louis Delhaize (care detine si reteaua de hypermarketuri Cora) si a intrat pe piata romaneasca in anul 1999. Profi opereaza magazine in vestul si centrul tarii, in orase precum Timisoara, Arad, Sfantu Gheorghe, Baia Mare, Cluj sau Oradea si a realizat in anul 2002 o cifra de afaceri de peste 12 milioane euro. Magazinele Profi au in general suprafese de vanzare de pana in 1.000 de metri patrati.
XXL Mega Discount! este un format dezvoltat special pentru piata romaneasca de grupul german Rewe, incepand cu anul 2001. Cele patru magazine existente in prezent au suprafete de 3.500 de metri patrati, adica de aproape trei ori mai mari decat magazinele de tip discounter pe care grupul german le opereaza in Europa sub brandul Penny Market. Reteaua XXL Mega Discount! a realizat in anul 2002 o cifra de afaceri de peste 20 de milioane de euro.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO