Prima pagina

Trei agentii de comunicare se lupta pentru contul Google

01.02.2007, 19:42 25

Agentiile de relatii publice DC Communications, MMD Romania si Synergy au ramas in cursa pentru desemnarea celei care va gestiona contul de comunicare al Google in Romania.
Contactate de ZF, niciuna dintre agentii nu a dorit sa comenteze rezultatul pitch-ului ce a avut loc in aceasta saptamana. Dintre cele trei agentii, MMD este singura firma straina, facand parte dintr-o retea internationala, iar celelalte sunt detinute de antreprenori romani. In acelasi timp, MMD este agentia care gestioneaza contul de comunicare al Google in Polonia si Ungaria. Cel putin alte trei agentii ale caror nume nu au dorit sa fie mentionate au fost respinse in urma analizei propunerilor de strategie de comunicare pentru Romania. Urmatoarea etapa va hotari agentia care va castiga contul pentru Romania. Google a decis ca perceptia romanilor asupra companiei trebuie gestionata de o companie specializata care va elabora strategia de comunicare. In prezent sumele colectate de Google de pe piata locala se invart in jurul a 500.000 de euro, conform estimarilor facute de specialisti romani. Banii sunt obtinuti din reclamele afisate pe paginile de internet ale motorului de cautare tradus in limba romana si provin in special de la companii autohtone.
Reprezentantii agentiilor nu au dezvaluit suma care va fi alocata procesului de comunicare catre publicul din Romania, dar au spus ca Google nu va fi un client mare din punctul de vedere al bugetului alocat, ci va fi "un client de portofoliu", o carte de vizita pentru agentia castigatoare.
Dintre cele trei finaliste, cea mai mare agentie este DC Communications. Ultimele date publice din partea Ministerului de Finante, cele corespunzatoare anului fiscal 2005, indica o cifra de afaceri de 2,8 milioane euro. Urmeaza MMD cu 360.000 de euro si Synergy, care are doar 60.000 de euro cifra de afaceri.
Cautarea unei agentii de comunicare este al doilea indiciu pe care Google il da despre interesul in aceasta zona, dupa ce de mai mult de un an se afla in procesul de selectie a unui consultant local. Ema Linaker, purtatoare de cuvant pentru Google Europe, declara anterior pentru Business Magazin ca Romania este urmarita cu interes si ca "piata (de publicitate online - n.red.) nu are unde sa mearga decat in sus".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO