Profesii

20.000 de oameni vor lucra in call-center pana la jumatatea anului

20.000 de oameni vor lucra in call-center pana la jumatatea anului

Intr-un call-center, salariile pentru pozitii de entry-level pornesc de la 300 de euro net

17.04.2007, 19:20 145

Numarul angajatilor din centrele de tip call-center va creste pana la 20.000 in prima jumatate a anului, cu 5.000 mai mult decat anul trecut. "Piata locala este in crestere, cu o medie anuala de 20-30 de unitati pe an. In prezent sunt deschise 250 in Romania", a declarat Madalina Vilau, managing partener al Expo Media, companie ce organizeaza o expozitie dedicata afacerilor de tip call-center, precizand ca 40 dintre acestea reprezinta operatiuni de outsourcing.
Pe segmentul call-center, Romania concureaza cu India si alte tari din Orient, iar pe plan regional cu Bulgaria, a declarat Calin Nistor, director de marketing al Dial Telecom, operator dedicat companiilor bucurestene, care are in prezent 12 unitati call-center.
Investitia necesara pentru deschiderea unui call-center cu 400 de angajati se ridica la aproximativ un milion de euro, a mai spus Vilau. Firmele specializate prefera Romania deoarece forta de munca este bine instruita, iar cheltuielile sunt reduse, un alt factor fiind afinitatea culturala si faptul ca angajati romani cunosc limbi straine.
"Recent, o companie americana a preluat o firma romaneasca de call-center (Easy Call - n.r.), ceea ce arata interesul Statelor Unite pentru Romania", a declarat Nistor.
EasyCall a pornit cu 300 de angajati la inceputul anul 2006, iar la finele anului, numarul acestora s-a dublat. In prezent, compania are 650 de angajati, a declarat pentru ZF Vladimir Sterescu, directorul general al EasyCall. El a adaugat ca numarul angajatilor s-ar putea mari in acest an cu aproximativ 200 de persoane, in urma contractelor semnate recent.
O alta tendinta mentionata este extinderea companiilor catre orase cu centre universitare, datorita saturatiei atinse in Capitala, unde angajatii buni sunt foarte greu de gasit. In orase precum Brasov, angajatii pot fi recrutati chiar din anii doi sau trei de facultate.
"Intentionam sa deschidem in acest an un nou call-center in afara Bucurestiului, care presupune o investitie initiala de aproximativ 300.000 de dolari", a mai spus Sterescu. Compania EasyCall detine in prezent alte doua call center-e situate in Bucuresti.
Sterescu estimeaza ca pana la sfarsitul anului 2007 piata locala call-center va fi evaluata la 100 mil. dolari (73,9 mil. euro). Oficialul EasyCall este de parere ca nu vor mai aparea jucatori pe piata, care se va consolida in jurul unor companii mari, precum Genpact, Accenture si EasyCall.
Pe de alta parte, firma austriaca Competence Call Center (CCC) a anuntat ieri ca isi va deschide al saselea birou din reteaua internationala in Romania, in luna iunie a anului curent. Noul sediu al companiei va ocupa o suprafata de 1.200 de metri patrati in Bucuresti si va porni cu 150 de angajati.
"Am observat aceasta oportunitate de afaceri si am decis sa o dezvoltam. Experienta companiei noastre si toti indicatorii recomanda acest moment pentru extinderea afacerii in Romania", a declarat directorul CCC, Thomas Kloibhofer.
Un alt oficial al firmei austriece, Carita Vallinkoski, a aratat ca Romania are, in continuare, un potential foarte mare in ceea ce priveste externalizarea serviciilor.
Compania ofera servicii de call-center prin hotline, campanii telefonice, relatii cu clientii prin email, fax si scrisori, instruire si consultanta anagajatilor si managerilor in domeniul call-center sau consultanta in dezvoltarea si restructurarea centrelor de acest tip.
CCC a deschis cinci birouri in Berlin, Bratislava, Linz, Viena si Zurich si are aproape 1.000 de angajati.


Industrie pe val
250 de call-center-e deschise pana in prezent
40 dintre acestea sunt operatiuni de outsourcing
20-30 de unitati pe an, ritmul de crestere al pietei
1 mil. euro, investitia necesara deschiderii unui call-center cu 400 de angajati
73,9mil. euro, valoarea pietei la sfarsitul acestui an

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels