Profesii

Cum sa nu ratezi un interviu de angajare

03.05.2009, 14:48 482

Un lucru foarte important in momentul alegerii unui loc de munca este pregatirea profesionala, care trebuie sa corespunda cu cerintele postului, insa, pe langa acest lucru, in timpul interviului propriu-zis exista o serie de reguli de baza care trebuie avute in vedere, incepand cu o strangere de mana ferma si pana la pastrarea contactului vizual cu intervievatorul.   

"Este esential ca in momentul interviului, candidatii sa aiba cunostinte elementare despre companie. In plus, trebuie sa aiba un dressing code potrivit cu pozitia pentru care aplica. Spre exemplu, in vanzari este foarte important ca aplicantii sa aiba o tinuta impecabila", explica Marius Precu, country manager al companiei de executive search SpenglerFox Romania, parte a grupului irlandez Grafton.
La fel de importanta este si comunicarea cu recruiterul sau controlarea gesturilor si a emotiilor. Conteaza, de asemenea, felul in care saluti sau cum inchei o intalnire care a avut drept scop angajarea.
"Prea multa emotivitate sau gestica ori nepastrarea contactului vizual poate pune candidatul intr-o postura nefavorabila, care sa-i ridice semne de intrebare recruiterului in ceea ce priveste nivelul de siguranta al celui care aplica pentru un job", precizeaza Precu.    Pentru a evita sa faca o impresie gresita, candidatii nu trebuie sa intarzie la intalnirea cu recruiterul. A fi prezent la timp denota organizare si abilitati de time management.
"Este cel putin jenant sa incepi discutia scuzandu-te pentru ca nu ai gasit adresa sau ai stat prea mult in trafic. Nu vei reusi decat sa dovedesti ca esti o persoana dezorganizata, fara abilitati de time management, incapabila sa rezolve un task atat de simplu, respectiv sa identifice o adresa oarecare. Trebuie sa iti programezi timpul astfel incat sa poti evita cam orice pericol care ti-ar putea iesi in cale in acea zi ", afirma Corina Diaconu, managing director al firmei de recrutare si selectie ABC Human Capital.
Un interviu de angajare poate fi ratat daca nu stii sa te imbraci si nu respecti niste reguli simple sau daca ai prea multa incredere in tine si spui ca de fapt conteaza doar pregatirea ta profesionala. Teoretic, in cadrul unui interviu toti candidatii sunt la un nivel de pregatire asemanator si cu o experienta profesionala similara. Din acest motiv, imaginea proiectata in timpul interviului poate fi elementul care face diferenta. "Studiile arata ca imaginea profesionala proiectata la interviu influenteaza decizia recruiterului in procent de 20% pana la 50%, in functie de nivelul de cariera", spune Mihaela Berciu, consultant de imagine si autor al ghidului vestimentar pentru femei de cariera "Tinuta pentru succes".
Avand in vedere acest lucru, candidatii care isi doresc un job pe o pozitie de front desk, sau chiar posturi de conducere, nu ar trebui sa se prezinte la un interviu purtand culori stridente.
"Prin vestimentatia gresit aleasa ne putem contrazice mesajul. De exemplu, un candidat pentru un post de middle manager, foarte serios, in domeniul contabilitate sau audit poate rata interviul daca vine la interviu cu camasa cu maneca scurta vara sau cu bocanci iarna", este de parere Ema Grigore, managing director la compania de training New Elite Consulting, care organizeaza cursul Elite Business Etiquette, despre eticheta in afaceri.
 
Esential in timpul unui interviu
  • Sa nu intarzii
  • Felul in care strangi mana intervievatorului
  • O tinuta potrivita cu pozitia pentru care aplici
  • Pastrarea contactului vizual cu recruiterul
  • Controlarea emotiilor sau a gesturilor
  • Felul in care inchei intalnirea

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO