Profesii

Cum va puteti pastra oamenii in companie

Cum va puteti pastra oamenii in companie

Mihaela Damian, managing partner Stanton Chase

18.08.2008, 19:12 14

Fiecare dintre voi ar putea avea opinii diferite, dar permiteti-mi un punct de vedere personal asupra problemei in cauza: In cazul in care factorul de atractie merge oarecum mai usor, mai ales daca reprezinti o multinationala sau un start-up (cooperarea cu un Executive Search Recruiter sau a unui Head Hunter pune mai mult "glamour"), partea dificila vine atunci cand vorbim de retentie.
In fiecare zi am citit in rubricile "On the move" despre care XY care a fost recent numit si unde este evident ca aceste persoane au parasit un loc de munca si un angajator si sunt acum in pozitia de a adopta o noua provocare, imbratisand o noua oportunitate. Intrebarea este: Cum pot pastra capitalul meu uman, cum pot sa motivez angajatii, astfel incat sa nu plece din companie?
Voi impartasi unele informatii cu voi, ca oameni de afaceri, care vorbesc limba de afaceri.
Un sondaj produs de SHRM si The Wall Street Journal (751 de respondenti) a produs urmatoarele rezultate:
Angajatii au citat urmatoarele trei motive pentru care ar incepe cautarea unui nou loc de munca: 53% cautau compensatii si beneficii mai bune, 35% si-au declarat nemultumirea fata de potentialul de evolutie in cariera, 32% au declarat ca s-au simtit pregatiti pentru o noua experienta.
Profesionistii in resurse umane au fost intrebati ce programe sau politici folosesc pentru retentia de personal. Urmatoarele trei exemple sunt cele mai comune programe pe care angajatorii le folosesc pentru a-si pastra angajatii:
62% prevad traininguri sau scolarizari platite.
60% au beneficii pentru vacanta.
59% ofera salarii competitive.
In ultimul timp am observat, si clientii mei la fel, o imensa crestere a nivelului salariului pentru middle si top management, indiferent de functie sau industrie.
Este un fapt, nu doar un sentiment.
Ce pot face angajatorii?
Ei abordeaza "procesul de atractie" cu un anumit buget in vedere, dar se confrunta cu un nivel diferit, uneori cu 1,5 sau chiar de 2 ori mai mult decat salariul anual prevazut. De cele mai multe ori, angajatorii decid, in final, sa vina in intampinarea asteptarilor candidatilor.
Acum vine "the tricky part": trebuie sa gasiti cele mai bune modalitati de a va maximiza investitiile in aceste conditii.
Oferiti-le angajatilor dumneavoastra un salariu competitiv, recunoastere pentru serviciile prestate, bonusuri si alte recompense financiare. In plus, oferiti un bun pachet de beneficii, astfel incat acestia sa ramana fideli companiei.
Fiti deschisi la ideile lor. Liderii buni isi asculta angajatii si ii trateaza ca pe niste membri de valoare ai echipei.
Tratati oamenii de la egal la egal. Daca chiar doriti ca angajatii sa simta compania ca fiind "a lor", atunci tratati-i ca pe niste parteneri, nu ca pe niste simpli angajati si, astfel, li se va dezvolta un simt al loialitatii si al apartenentei.
Oferiti oportunitati de dezvoltare in cariera, 50% dintre abilitatile unui angajat devin depasite in doi ani.
Spuneti "Multumesc!". Trebuie doar sa va faceti timp pentru a spune "multumesc". Aceasta este o modalitate simpla, dar eficienta pentru a le arata angajatilor ca munca lor este evaluata si apreciata.
Asigurati-va ca oferiti angajatilor posibilitati de crestere personala si profesionala.
Faceti-va timp. Faceti un efort pentru a petrece periodic putin timp cu fiecare angajat.
Fiti flexibil. Ajutati fiecare angajat sa realizeze un echilibru intre viata lor profesionala si viata personala.
Incurajati creativitatea. Daca diminuati importanta creativitatii in companie, nu vaa asteptati sa pastrati oamenii buni.
Pastrati-va angajatii sanatosi si fericiti. Incurajati o stare buna de sanatate a trupului, mintii si a spiritului. Fiti creativ. Hraniti-le mintea cu carti, reviste, abonamente, bilete de teatru sau concert.
Conduceti cu inima. Castigati-va angajatii. Atingerea excelentei este imposibila fara afectiunea si respectul lor. Comentariile pozitive despre compania dumneavoastra vor merge mai departe.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels