România este o ţară cu o reprezentativitate bună a femeilor în poziţii de conducere şi chiar în rândul populaţiei ocupate prin comparaţie cu alte ţări, însă la nivel de percepţie există diferenţe între femeile şi bărbaţii din business. Dacă femeile sunt mai altruiste, bărbaţii sunt motivaţi de dorinţa de putere şi orientarea de a face bani şi profit, de aceea sunt mai mulţi bărbaţi în poziţii de top management, arată rezultatele unui studiu realizat de compania de consultanţă în resurse umane Hart Consulting realizat pe un eşantion de 400 de manageri şi middle manageri locali.
„Există o proporţie aproape egală între femei şi bărbaţi la nivelul de jos al piramidei din organizaţii. O disproporţie foarte mare apare la nivel de top management, acolo vedem mult mai mulţi bărbaţi decât femei. (…) Există diferenţe şi în zona de autopercepţie: bărbaţii sunt mai mulţumiţi de sine, iar femeile tind să aibă «sindromul cenuşăresei», să creadă că întotdeauna se poate mai bine“, a explicat Mădălina Bălan, managing partner în cadrul Hart Consulting, prezentă ieri la emisiunea online de business ZF Live.