Profesii

Generatia baby-boom iese la pensie

29.10.2007, 20:00 110

Un studiu efectuat de IBM pe un esantion de 400 de manageri de resurse umane din 40 de tari a relevat ca mai mult de trei sferturi dintre acestia sunt preocupati de capacitatea organizatiilor de a forma noi lideri. Iar acest lucru reprezinta o problema majora daca ne gandim la factorii care au stat la baza cresterii explozive de pe pietele emergente si retragerea de pe piata muncii a unui numar mare de angajati cu experienta, a avertizat IBM.
Esecul in tentativele de a forma noi lideri supune strategiile de crestere ale companiilor la riscuri majore, se mai arata in raportul IBM. Insa leadership-ul nu este o problema doar pentru afacerile vestice. Astfel de probleme exista la nivel mondial si afecteaza companii din toate colturile lumii. Potrivit studiului, companiile din regiunea Asia ? Pacific au fost cele mai preocupate de capacitatile lor de a crea noi lideri, in procent de 88%, urmate fiind de America Latina (74%), Europa, Orientul Mijlociu si Africa (74%), Japonia (73%) si America de Nord (69%).
"In mediul de afaceri actual, organizatiile din intreaga lume trebuie sa aiba lideri pregatiti pentru viitor, care sa poata actiona in concordanta cu cererile actuale, sa conduca forta de munca si sa gestioneze schimbarile, si sa puna bazele evolutiilor viitoare", a precizat Tim Ringo, lider mondial pe probleme de management de capital uman in cadrul IBM Global Business Services. "Leadership-ul eficient nu doar orienteaza oamenii in situatii de afaceri turbulente, ci creeaza un climat care atrage si pastreaza indivizii performanti, care vor fi intr-un numar tot mai redus in viitor", a adaugat Ringo.
O alta provocare-cheie identificata de cercetare a fost aceea a transmiterii cunostintelor de la angajatii mai in varsta catre cei mai tineri. Jumatate din managerii de resurse umane chestionati au declarat ca organizatiile lor intampina greutati in descoperirea modalitatilor de a aborda nevoile mediului de afaceri actual si viitor. In mod ingrijorator, mai mult de o treime dintre acestia au subliniat faptul ca angajatii din companiile lor nu sunt compatibili cu prioritatile organizationale.
"Capacitatea unei organizatii de a anticipa si a identifica abilitatile de care va avea nevoie in viitor, iar apoi de a dezvolta intr-un ritm rapid o echipa de indivizi cu acele abilitati, intr-o maniera financiara eficienta, va fi competenta de esenta pentru acele companii care vor sa ia parte la competitia lumii mondiale integrate", a adaugat Randy MacDonald, prim-vicepresedintele de resurse umane din cadrul IBM.
Aproape jumatate dintre companiile chestionate in cadrul studiului au observat cresterea mutatiilor la nivel de angajati din ultimii doi ani. Si totusi managerii de resurse umane par mai preocupati de dezvoltarea abilitatilor deja existente la angajati decat de atragerea de noi talente. Multi dintre ei au considerat ca reputatiile lor din cadrul companiilor sunt o baza suficienta pentru atragerea si pastrarea oamenilor de care au nevoie.
Aproape 14% dintre cei chestionati au declarat ca forta de munca din companiile lor este foarte capabila de a se adapta la schimbare, in ciuda tendintei de transformare rapida, a mediului de munca modern, in timp ce 13% considera ca inteleg clar abilitatile de care ar avea nevoie in urmatorii 3 sau 5 ani
Un procent similar au declarat ca sunt capabili sa identifice angajatii cu abilitati specifice unui anumit domeniu de activitate din cadrul companiilor lor, alta problema-cheie cand vine vorba de adaptabilitate. Forta de munca adaptabila trebuie sa previzioneze abilitati viitoare si sa anticipeze cu succes scenarii de afaceri viitoare, a subliniat IBM.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO