Recrutarea s-a mutat în mare parte în mediul online, iar prezenţa companiilor în social media este foarte importantă în prezent, consideră Ioana Marcu, HR director al Orange România. Ioana Marcu a participat la ediţia zece a HR Insider a cărei temă a fost “Mijloace moderne de recrutare – reţeta unui interviu de angajare perfect”.
“Nu se mai recrutează din ziar prea mult. E clar că nu se mai recrutează decât online. Trebuie să ai prezenţă online şi social media, dar în momentul de faţă avem o gamă foarte largă”, a declarat Marcu.
HR Insider este o întâlnire lunară dedicată industriei de resurse umane organizată de ZF Corprorate, serviciul de ştiri de business cu plată al Ziarului Financiar.
Cele mai importante declaraţii făcute de Ioana Marcu:
Odată ce pui nişte întrebări standard, vei primi răspunsuri standard. Dar întrebarea e cât de satisfăcuţi suntem de ceea ce recrutăm.
Depinde foarte mult de ceea ce cauţi. Nu cred în interviul perfect. Tot ce poţi să faci e să te uiţi la angajat după un an şi să vezi cum a evoluat.
Eu la interviu nu vreau să văd numai candidaţi pe care să îi recrutez, vreau să văd şi candidaţi cărora să le spun nu. Trebuie cumva să avem şi o discuţie “out of the script” cu candidatul, pentru a-l evalua mai bine.
E normal ca managerul să aibă feeling. Nu e anormal. Depinde ce ţi-a arătat experienţa. Dacă feelingul nu te-a înşelat, nu îl vei schimba. Dacă te-a înşelat în 50% din cazuri, e mai bine să îl schimbi.