Profesii

Lectia de echilibristica

26.02.2007, 21:23 35

De cele mai multe ori, in cazul angajatului modern, care lucreaza 10-12 ore pe zi, echilibrul intre viata profesionala si cea personala atarna de un fir de ata. Balanta poate fi echilibrata insa printr-un exercitiu simplu: iti imaginezi ca functionezi ca o companie si incerci sa te organizezi ca si cum ai fi "format" din mai multe departamente interactive.
"Exercitiile pe care le propunem ajuta angajatii sa se perceapa ca si cum ar fi propria lor firma in care ei sunt propriii lor sefi. Daca inveti sa te vinzi pe tine, atunci vei reusi sa vinzi si produsele companiei tale", este de parere Catalin Chites, trainer si managing partner la Qipa Consulting.
Principiul de baza se bazeaza pe ideea ca zona de intersectie intre viata personala si viata profesionala a fiecarui angajat ar putea fi organizata mai eficient daca acesta din urma si-ar imagina ca este el insusi o companie in sine, rezolvandu-si astfel problemele cu ajutorul unor notiuni de management, marketing sau selling. Ideea unor cursuri despre echilibrarea vietii profesionale cu cea personala i-a venit in timp ce se ocupa de cursurile din categoria professional tools (cursuri de comunicare, de management, time management, vanzari, negociere sau team building), unde Chitesa a observat ca toate elementele sunt directionate dinspre companie inspre angajat, in conditiile in care acest lucru ar trebui sa fie invers.
"De obicei motivatia vine dinspre exterior spre angajat, dar ideal este ca angajatul sa transforme motivatia in automotivatie. O companie trebuie sa afle ceea ce isi doreste angajatul si sa vada daca poate ingloba viziunea sa in cea a companiei", considera Catalin Chites.
Angajatul trebuie sa afle ce anume din viata personala ii poate influenta viata profesionala. "Exista o zona de intersectie intre viata profesionala si cea personala pe care noi am numit-o epersonal added valuee (valoare personala adaugata - n.r.) si care face parte din epersonal life managemente (managementul vietii personale - n.r.)", spune Ghites. Aceasta zona ar trebui sa fie una foarte echilibrata pentru a reusi sa pui in balanta timpul pe care il ai la dispoztie si confortul pe care ti-l doresti. Si pentru a pastra eficienta trebuie sa gasesti proportia ideala intre acestea doua.
Astfel a inceput o sesiune de cursuri care sa se ocupe de aceasta zona de intersectie. Spre deosebire de celelalte cursuri din sectiunea de instrumente profesionale, cursul de management al vietii personale pozitioneaza angajatul in centru. De aceea, modulele se numesc "self marketing", "self management", "self selling" si "self motivation". Fiecare dureaza cate doua zile iar parcurgerea eficienta a modulelor impune un interval de minim trei luni intre sesiuni, astfel incat sa se maximizeze asimilarea si rularea in practica.
In cadrul cursului angajatul primeste informatii legate de fiecare departament al unei firme, putand sa le aplice in viata personala si fiindu-i mai usor sa inteleaga cum functioneaza aceste departamente si cum poate colabora cu ele.
"Din momentul in care cursantii intra in sala de training, fiecare devine CEO-ul propriei companii, companie al carei produs este, si trebuie sa indeplineasca aceasta functie 24 de ore pe zi, sapte zile pe saptamana. Acesta va trebui sa se defineasca, sa isi identifice calitatile si defectele, sa analizeze piata pe care va intra, sa isi stabileasca strategiile de promovare, sa se auto-administreze, automotiveze si sa isi dezvolte capacitatile personale", spun reprezentantii Qipa Consulting.
Programul este dedicat companiilor, dar nu exista criterii speciale de inscriere pentru a participa la cursuri. Grupele de cursanti sunt formate din 12 participanti. Fiecare sesiune a programului de cursuri costa 3.000 de euro in care sunt incluse cercetarea, materialele si sesiunea de follow-up.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO