Profesii

Manuela Gute, DTH Television Grup: Managerul de resurse umane trebuie sa fie mereu in mijlocul oamenilor

Manuela Gute, DTH Television Grup: Managerul de resurse umane trebuie sa fie mereu in mijlocul oamenilor

Manuela Gute, director resurse de umane la DTH Television Grup

15.10.2007, 23:11 452

Manuela Gute, director de resurse umane la DTH Television Grup, care detine serviciul de televiziune digitala prin satelit BoomTV, spune ca managerul de resurse umane trebuie sa fie mereu in mijlocul oamenilor din companie.
Gute, care a lucrat in resurse umane si in cadrul companiei Pepsi Americas, spune ca functia anterioara a ajutat-o foarte mult sa-si dezvolte abilitatile de comunicare si relationare.
"Am lucrat in Pepsi, unde erau multi oameni mai in varsta si am lucrat, de asemenea, cu oameni care aveau profesii foarte tehnice. Erau persoane cu care puteai sa relationezi destul de greu pentru ca erau mai putin educati si mai putin dispusi sa colaboreze si, mai ales, sa accepte niste idei de HR. Dar in timp am reusit sa-i conving", spune ea.
Pe de alta parte, in cadrul DHT Television, angajatii sunt mai deschisi dialogului, si, pe de alta parte, fiind foarte tineri, nu inteleg foarte bine ce inseamna HR si ce rost au toate programele sau discutiile pe care le demareaza departamentul de resurse umane.
"Tot timpul am discutii informale cu angajatii si una dintre atributiile mele este sa fiu permanent in mijlocul oamenilor. De fiecare data, chiar daca ne intalnim la o cafea, rolul meu este sa mai arunc si cate o intrebare despre cum se intelege un angajat cu oamenii sai, cum este echipa, ce probleme are", spune Manuela Gute.
Ea afirma ca unul dintre principalele roluri ale departamentului pe care il coordoneaza este si sa "imbogateasca" postul unui angajat, pentru ca persoana respectiva sa fie motivata si sa nu simta ca intra in rutina.
"Rutina demotiveaza foarte usor, de aceea putem sa mai adaugam niste activitati care sa fie interesante si relevante. Spre exemplu, in domeniul resurselor umane, i-am dat posibilitatea uneia dintre angajatele care se ocupa de administrarea personalului sa se implice si in activitati de recrutare", spune Manuela Gute.
Directorul de resurse umane explica ca, pentru a face acest lucru, trebuie sa indrumi angajatul, cel putin intr-o prima faza, pentru a-l familiariza cu o noua sarcina.
"Acest lucru nu i-a ingreunat foarte mult activitatea. A si inceput sa publice anunturi pe internet, dupa ce i-am explicat cum sa le conceapa", mai adauga ea, precizand ca in companie exista o mobilitate foarte mare, existand mai multe departamente in care oamenii se pot muta daca exista disponibilitate, daca li se pare ca li se potriveste mai bine un anume post dintr-un anume departament.
Cat priveste managerii, acestia sunt deopotriva promovati din interior sau gasiti cu ajutorul agentiilor de recrutare. Un exmplu recent este cel al directorului national de vanzari al companiei care a fost promovat recent dupa ce ocupase timp de aproximativ un an postul de manager regional de vanzari.
In prezent, in cadrul grupului lucreaza 300 de angajati, dar compania urmeaza sa mai faca angajari in sales si customer service
"In acest moment compania este in crestere, atat din punctul de vedere al vanzarilor, cat si al operatiunilor astfel incat numarul de angajati creste proportional", spune directorul de resurse umane al DHT Television Group.
Datorita dinamismului pietei de telecom, schimbarile au loc mai rapid decat in alte domenii. De aceea si personalul are o dinamica mai speciala.
"Industria IT&C este, cu siguranta, extrem de atractiva pentru tineri. In acest context, suntem norocosi deoarece putem beneficia de entuziasmul candidatilor care isi doresc sa inceapa o cariera in domeniu", este da parere Manuela Gute. Astfel, datorita faptului ca in industrie schimbarile se petrec rapid, acesti tineri descopera multe provocari profesionale, lucru ce determina cresterea motivatiei de a continua sa munceasca in domeniu.
Directorul de HR al companiei spune ca modul in care strategia de business este adaptata nevoilor clientilor, in acelasi fel se comunica permanent cu angajatii, cerand mereu feedback-ul lor pentru a dezvolta o politica coerenta de resurse umane.
"Consider ca fiecare companie isi creeaza propria strategie de HR bazata pe obiectivele sale de business, valorile si misiunea proprie, nu exista un tipar de strategie pentru un anume domeniu", explica directorul.
Ea mai spune ca se intampla cateodata sa vina oameni direct in companie pentru simplul motiv ca au auzit despre stilul de lucru sau despre atmosfera deschisa. Sunt, de asemenea, persoane care au venit sa lucreze la Boom TV pentru ca stiau de specialistii nostri si doreau sa lucreze cu ei.
"Este un mediu de lucru deschis pentru ca o parte din angajati provin din media si acest lucru ii face sa fie deschisi dialogului si mult mai comunicativi decat ceilalti", spune directorul de HR, precizand ca media de varsta in companie este de 27 de ani.
De altfel, un plus al pietei de telecomunicatii este faptul ca aceasta este atractiva pentru candidati, dar in acelasi timp exista si o nevoie mare de specialisti cu experienta, iar majoritatea companiilor ii "vaneaza" pe cei mai buni. In acelasi timp, fluctuatia de personal poate fi mare deoarece oamenii tineri sunt destul de repede dispusi sa isi schimbe locul de munca.
In ceea ce-i priveste pe romanii care se gandesc sa plece din tara insa, Manuela Gute spune ca va mai trece timp pana cand ei vor fi tratati de la egal la egal cu alti candidati din tarile UE. "In anii urmatori, cred ca se vor intoarce multi romani in tara deoarece au inteles ca si aici isi pot dezvolta o cariera de succes, avand si posibilitatea de a castiga foarte bine", mai spune ea.
In opinia sa, in general, se manifesta o tendinta de a se alege si de a se schimba jobul cu precadere in functie de beneficiile directe si imediate cum ar fi salariul, masina, telefonul sau asigurarile oferite si mai putin pentru cele pe termen lung cum ar fi trainingul si construirea unei cariere.
"Sunt convinsa ca lucrurile vor evolua pe masura ce in piata vor exista mai multe companii interesate in dezvoltarea angajatilor. Piata de HR incepe sa se maturizeze incet, incet. Noi incercam sa atragem oameni foarte valorosi din piata pentru a lucra in compania noastra si sa ii pastram oferindu-le pachete salariale competitive, unde sunt incluse atat beneficii directe, cat si indirecte", completeaza Gute.
Iar modalitatile de a pastra angajatii, in afara de atractivitatea si paleta larga de joburi din acest domeniu si pachetele salariale bune, sunt si valorile companiei si orientarea catre oameni. Un alt aspect de luat in considerare este situatia in care o firma se dezvolta foarte rapid si confera, in consecinta, stabilitate joburilor.
Compania ofera un training de produs pentru toti angajatii noi pentru ca este foarte important ca ei sa inteleaga businessul si ce livreaza acesta pe piata. Daca in prezent, pentru departamentul de vanzari exista un training specializat de vanzari sustinut de un trainer intern, pentru perioada urmatoare compania pregateste un program special de training pentru sales. Manuela Gute spune ca experienta dobandita pas cu pas a ajutat-o sa devina director de resurse umane. Trainingul si informarea continua sunt aspecte care au ajutat-o sa se dezvolte ca profesionist, dar admite ca networking-ul este esential.
"Empatia, flexibilitatea, abilitatile de comunicare, relationare, precum si cele de evaluare psihologica sunt aspectele esentiale la care se adauga capacitatea de analiza si cea decizionala pe care trebuie sa le posede un bun HR manager", spune Gute. La acestea ea adauga o buna cunoastere a pietei si, mai ales, a industriei in care activeaza.


DTH Television Grup, pe scurt:
DTH Television Grup, care detine serviciul de televiziune prin satelit Boom TV, face parte din grupul Milomor Trade & Communication, companie israeliana listata la bursa din Tel-Aviv, care detine in Romania si MCS Communication si importatorul telefoanelor mobile Samsung.
Are 300 de angajati, media de varsta fiind de 27 de ani
Are trei actionari principali: Elran Investments, Milomor Redido Group si RP Capital
Elran Investments, cu 35% din actiuni, este o companie israeliana ce desfasoara proiecte internationale de peste 400 mil. euro in domeniul imobiliar, inclusiv in Romania
Compania israeliana Milomor Redido Group are tot 35% din DTH Television si are investitii in piata imobiliara, bancara, turism si telefoane celulare din Israel, Romania, Grecia si alte tari
RP Capital este un fond de investitii din Marea Britanie si detine 20% din companie.
Boom Tv are in prezent peste 30.000 de clienti, avand ca tinta pentru sfarsitul acestui an cresterea numarului de abonati la 100.000

Cariera
Martie 2007 - prezent: director de resurse umane, DTH Television Grup
2007: Masterat, Comunicare Manageriala si Resurse Umane - SNSPA
Februarie - octombrie 2006: director de resurse umane, Summa Romania
Decembrie 2004 - februarie 2006: director de resurse umane - operatiuni, Quadrant Amroq Beverages (Pepsi Americas)
Iulie 2003 - decembrie 2004: generalist resurse umane, Quadrant Amroq Beverages (Pepsi Americas)
Iulie 2006: Certificat Profesional in Management - Codecs, Open University
Decembrie 2002 - iulie 2003: asistent resurse umane, Quadrant Amroq Beverages (Pepsi Americas)
Iunie 2000 - decembrie 2002: specialist comunicare, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Serviciul Imagine Internationala
1998 - 2002: Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii - Sectia de Comunicare si Relatii Publice, Universitatea Bucuresti

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO