Profesii

O companie plăteşte până la 1.000 de euro pe an pentru trainingul unui manager de vânzări

O companie plăteşte până la 1.000 de euro pe an...

Autor: Adelina Mihai

28.12.2016, 00:03 800

O multinaţională din românia aflată în top 300 companii după cifra de afaceri investeşte, în medie, între 200 şi 500 de euro pe an în trainingul angajaţilor din zona operaţională de vânzări, iar pentru managementul de vânzări costurile variază între 500 şi 1.000 de euro pe an, spune Mădălina Vechiu, managing director al firmei de training în domeniul vânzărilor SalesTrust.

„Din experienţa noastră, între 10 şi 20% dintre angajaţii din toate industriile din România sunt foarte bine pregătiţi în vânzări şi în cea mai mare parte s-au ridicat prin forţe proprii. În alte ţări, procentul acesta este mult mai mare – ajunge şi la 50%- şi sperăm că acesta este viitorul şi pentru România”, a spus Mădălina Vechiu. Ea a mai precizat că în alte ţări se pune foarte mult accentul pe un proces de recrutare riguros pentru a atrage oameni talentaţi, iar apoi pe loializarea acestora, mai ales prin investiţia în educaţie şi rezultatele implicite pe care le obţin.

„Dacă în România o companie trimite la training pentru calificarea internaţională în vânzări ISMM 1-2 participanţi la nivel de management, în alte ţări vorbim de investiţii pentru 400- 800 de participanţi, ce rezultă apoi în impactul de creştere a vânzărilor cu peste 20%, potrivit unui studiu de caz realizat în Marea Britanie în 2015”, a mai spus Mădălina Vechiu.

Industriile care investesc cel mai mult în programe de training de vânzări în România, atât în programe de instruire interne, cât şi externe, sunt IT, energie, telecom, tutun, farma şi bancară.

Abilitatea de a vinde a unui angajat se formează în minimum doi ani de training şi de experienţă practică, mai spune reprezentanta SalesTrust.

„Ideală ar fi o formare intre 3-5 ani, timp în care persoana respectivă nu schimbă compania. Merită menţionat că în acest timp, în funcţie de fiecare, vor exista performanţe în vânzări, însă este important pentru ei să ajungă într-un punct în care performanţele respective sunt constante şi nu depind de factori externi. Oamenii de vânzări au nevoie să ajungă la maturitatea competenţelor-cheie de vânzări ce le vor permite să îşi stabilească singuri forecastul şi să îl îndeplinească în proporţie de 95- 98%”, a adăugat Mădălina Vechiu.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO