Profesii

Petrecerea firmei sau asa da, asa nu

06.12.2004, 00:00 52



A devenit o traditie si la noi ca la final de an firmele sa organizeze petreceri pentru a-si rasplati angajatii pentru munca depusa, pentru a sarbatorii succesele inregistrate si pentru a creste semnimentul de atasament fata de organizatie. Dar, desi este un moment de relaxare, exista cateva reguli care nu trebuie incalcate.



Sa te gandesti ca un eveniment de acest gen reprezinta o scuza pentru a lasa "garda jos", poate fi sinomin cu sinuciderea. "Povestile despre o seara dezastruoasa se vor raspandi cu mare viteza, colegii urmand sa spuna ce s-a intamplat tuturor celor pe care ii cunosc. Asa ca, daca esti platit pentru a fi profesionist, poarta-te ca atare", spune Kathleen Rich-New, executive coach.



Chiar daca exista bautura in sala de sedinte este important sa aveti in minte faptul ca veti lucra cu cei prezenti si in viitor. Asta nu inseamna ca trebuie sa fii scortos sau un spargator de petreceri, dar trebuie sa stii unde sa tragi linie intre glumele nevinovate de birou si barfe. Specialistii au cateva sfaturi care va vor face sa va simtiti bine la petrecere si in acelasi timp sa pastrati decorul profesional.





Imbraca-te ca de birou



Daca va trece prin cap sa sa imbracati mai lejer, tineti minte ca va intalniti colegii de birou si nu prietenii cu care iesiti la o bere. Cand va alegeti tinuta, ganditiva ca aceasta nu este o petrecere obisnuita, ci una cu oamenii pe care ii vedeti in fiecare zi in timpul programului de lucru. Hainele ar trebui sa fie in genul celor pe care le purtati zilnic la birou. Ideal ar fi sa va ganditi la ce ar purta la petrecere seful vostru sau seful sefului. Oricum, la o petrecere a firmei nu purtati nimic care sa fie sexi.





Omul de zapada



Petrecerea firmei reprezinta un moment menit sa apropie angajatii ei si nu sa raceasca relatiile dintre colegi. De aceea, evitati postura de om de zapada si nu ezitati sa acordati atentie si celor care nu fac parte din grupul vostru imediat de colaboratori. Vorbiti cu ei din cand in cand, iar atunci cand unul dintre ei vine spre grupul vostru nu il intampinati cu raceala. In plus, nu monopolizati o persoana pe tot timpul petrecerii. Acum nu este momentul sa-l prindeti pe presedintele firmei si timp de 45 de minute sa-i spuneti care sunt ideile voastre referitoare la reorganizarea biroului. Asa ca, din 10 in 10 minute schimbati-va partenerul de discutii astfel incat sa cunoasteti cat mai multi colegi. Astfel veti putea afla mai multe despre proiectele firmei, despre departamentele acesteia si, evident veti cunoaste mai multi oameni din organizatie.





Auzi ce aud si eu?



Desi petrecerea firmei este un moment in care poti renunta la coc si iti poti lasa parul liber, asta nu inseamna ca trebuie sa lasi totul liber. Si in special limba. Tineti minte ca nu sunteti la vestiar si purtativa ca atare. Respectati-va colegii si ganditi inainte de a spune ceva ce veti regreta mai tarziu. Aveti grija cu glumele. Daca nu sunteti un glumet de felul dumnevoastra, mai bine nu mai spuneti nimic. Ati putea face o gafa si ati putea sa va jigniti colegii.





Cu nasul rosu



Nu uitati ca, de cele mai multe ori, alcoolul ii face pe oameni sa spuna lucruri pe care nu le-ar spune in mod normal sau sa se comporte altfel. Stabiliti-va o limita de unul sau doua pahare. Nu va ametiti. Ce spuneti si cum va comportati s-ar putea sa se intoarca impotriva voarta mai tarziu. Comportamentul dumneavoastra ar putea fi prins in evaluarea viitoare. In schimb, daca lucrurile merg bine, oamenii vor tine minte si vor folosi aceasta informatie mai tarziu, cand veti dori sa fiti promovat sau cand veti cere o marire de salariu.





Am vazut-o pe mami sarutandu-l pe Mos Craciun



Incercati sa nu va puneti in situatii compromitatoare. Flirtul excesiv, comportamentul inadecvat, aventurile amoroase intr-un cuvant isi pierd din romantism in lumina biroului. Daca aveti in minte consecintele pe care le pot avea astfel de escapade,veti evita sa simtiti prost si veti scapa de regrete.



Angajatii trebuie sa se gandeasca la petrecerea firmei ca la locul in care trebuie sa arate tot ce are mai bun. Este un bun prilej pentru a impresiona conducerea si pentru a va transforma din "contabil" intr-un simpatic prieten.



Oricum, in ciuda acestora reguli rigide, dansati toata noaptea si distrati-va!

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO