Proprietăţi

Mai puţin de 10 zile până la deschiderea mallului Promenada: ce plusuri şi minusuri are proiectul din Floreasca şi cine sunt cei mai mari chiriaşi

Mai puţin de 10 zile până la deschiderea mallului...

Autor: Cristi Moga

08.10.2013, 20:03 8760

Au rămas mai puţin de 10 zile până la deschiderea centrului comercial Promenada din nordul Capitalei, primul mall construit în Bucureşti în ultimii trei ani şi jumătate, iar pe şantierul din Calea Floreasca se lucrează zi şi noapte pentru ca în 17 octombrie proiectul austriecilor de la Raiffeisen Evolution să arate impecabil.

Dezvoltatorii proiectului au reuşit să adune în 35.000 mp cea mai mare parte a chiriaşilor atractivi la ora actuală în mallurile din Bucureşti, dar nu vin cu prea multe noutăţi, decoraţiunile H&M sau primul magazin Tchibo numărându-se printre “exclusivităţi”, în timp ce Peek & Cloppenburg va deschide în Promenada cel de-al doilea magazin din Bucureşti.

ZF a analizat recent plusurile şi minusurile investiţiei de 135 de milioane de euro despre care consultanţii afirmă că va influenţa traficul şi vânzările tuturor centrelor comerciale din Bucureşti, într-o măsură mai mică sau mai mare, iar mai jos se află cele mai importante concluzii.

Plusuri

 Beneficiază de vecinătatea staţiei de metrou Aurel Vlaicu, astfel că de la Romană sau Universitate, din centrul Capitalei, se poate ajunge la mall în 10 minute cu transportul subteran.

 Se află în mijlocul zonei cu cea mai importantă densitate de clădiri de birouri din Bucureşti, unde pe termen mediu ar putea lucra zilnic aproximativ 70.000 de salariaţi ai unor bănci şi corporaţii multinaţionale.

 Are vizibilitate de pe trei artere importante - Calea Floreasca, strada Barbu Văcărescu şi pasajul suprateran Pipera.

 Terasa de 7.000 de metri pătraţi de pe acoperiş poate deveni un punct important de întâlniri şi evenimente în special în timpul anotimpului cald, fiind un spaţiu în aer liber cu verdeaţă şi o protecţie fonică destul de bună.

 Concentrarea într-un spaţiu relativ mic a unora dintre cele mai populare branduri din piaţă, precum Peek & Cloppenburg, Zara, H&M sau C&A.

 Designul interior cu aspect „digitalizat“, care prezintă diferenţe substanţiale faţă de celelalte malluri din Bucureşti şi din ţară.

 Elanul noului intrat pe piaţă: va beneficia de curiozitatea iniţială a consumatorilor ale căror aşteptări va trebui să fie îndeplinite de la prima vizită.

Minusuri

 Suprafaţa relativ scăzută (35.000 de metri pătraţi închiriabili) care nu permite o ofertă comercială prea largă, în timp ce împrejurimile nu oferă posibilitatea unei extinderi ulterioare a mallului.

 Lipsa unui cinematograf multiplex, element care nu contribuie direct prea mult la încasările din chirii, dar generează trafic importat în timpul serii şi în weekend de care pot beneficia magazinele şi restaurantele.

 Accesul rutier care va deveni tot mai dificil, pe măsură ce dezvoltatorii vor finaliza şi închiria integral clădirile de birouri din împrejurimi.

 Lipsa unui hipermarket, tip de chiriaş considerat obligatoriu de către dezvoltatorii de malluri în ultimii cinci ani. În Promenada va fi deschis un supermarket Billa.

 Distribuirea magazinelor şi a restaurantelor pe patru etaje poate fi considerată un dezavantaj, ţinând cont că proprietarii de malluri din România reclamă un trafic şi vânzări mai mici la etajele superioare ale proiectelor.

 Lipsa unui atrium interior de mari dimensiuni în care să poată fi organizate evenimente şi în condiţii meteo nefavorabile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO