Supliment ZF Rezidențial

Analiză. Rehau: Majoritatea a investiţiilor se vor îndrepta în continuare spre proiecte noi şi mai puţin spre cele de renovări

22 apr 2024 Autor: Bogdan Alecu

Rehau a finalizat în 2023 o investiţie de zece milioane de euro într-un nou centru logistic, la Cisnădie, judeţul Sibiu, şi a relocat, de asemenea, birourile celor 46 de angajaţi din Bucureşti şi din Cluj-Napoca în centrele acestor două oraşe.

Compania germană Rehau, care produce soluţii pentru ferestre, instalaţii şi mobilă, estimează o reducere a cererii de locuinţe la nivel local în următorul an, pe fondul mai multor factori care se manifestă în România.

Rehau a finalizat în 2023 o investiţie de zece milioane de euro într-un nou centru logistic, la Cisnădie, judeţul Sibiu, construit de firma germană Geiger, şi a relocat, de asemenea, birourile celor 46 de angajaţi din Bucureşti şi din Cluj-Napoca în centrele acestor două oraşe. De asemenea, compania a mutat depozitul diviziei de soluţii pentru interior într-un spaţiu nou în Afumaţi, judeţul Ilfov.

Compania germană a ales oraşul Cisnădie din judeţul Sibiu pentru dezvol­tarea acestui centru pentru a putea fi mai aproape de clienţii şi partenerii din regiune, cererea din România, Bulgaria şi Grecia fiind în creştere.

„Investiţia de 10 milioane de euro de la Cisnădie reflectă angajamentul REHAU Window Solutions faţă de inovaţie şi eficienţă, precum şi dorinţa de a răspunde mai bine cerinţelor clienţilor, atât pe plan local, cât şi regional. De asemenea, prin această investiţie ne consolidăm prezenţa pe piaţa din Europa de Est, aducând în prim-plan clienţii noştri, prin asigurarea serviciilor de înaltă calitate, orientate către sporirea confortului şi calităţii vieţii“, a spus Paul Chipriean, director Window Solutions REHAU România.

Rehau România a încheiat anul 2022, cel mai recent pentru care există date publice, cu o cifră de afaceri de 282 de milioane de lei, în creştere cu 12% faţă de anul precedent. Profitul de aproape 30 de milioane de lei a fost cu 36% peste cel din 2021, iar numărul mediu de angajaţi s-a apropiat de 100.

Sectorul construcţiilor reprezintă un procent important din economia României, ajungând la finalul anului 2023 să reprezinte 8,1% din economie, conform INS. „Deşi anul trecut a fost marcat de o încetinire a investiţiilor, rezultată ca urmare a creşterii inflaţiei şi dobânzilor bancare, aşa cum arată prognoza BNR pentru acest an, de scădere a acestor indicatori, suntem şi noi optimişti că activitatea va fi impulsionată şi investiţiile în construcţii vor creşte“, spun repre­zentanţii Rehau. Ei subliniază faptul că pe lângă şantierele de construcţii noi care se vor deschide, iau în calcul şi sume importante pentru renovarea clădirilor existente, care vor fi alocate prin PNRR şi alte programe naţionale. Astfel, piaţa de tâmplărie termoizolantă, care reprezintă o com­ponentă importantă pentru cons­truc­ţiile civile, va ţine pasul cu aceste evoluţii.

De asemenea, legislaţia şi reglemen­tările actuale privind cerinţele de eficienţă ener­getică, urbanizarea şi cererea de construcţii noi de locuinţe vor influenţa major alegerea constructorilor pentru tâmplărie termoizolantă eficientă, de ultimă generaţie.

„Vor fi prezente pe piaţă din ce în ce mai multe produse de tâmplărie care vor încorpora inovaţia şi sustenabilitatea. Noi la REHAU Window Solutions venim cu un astfel de produs unic pe piaţa din România şi anume un produs de cea mai bună calitate de tâmplărie termoizolantă fabri­cată din materiale reciclabile, cu un impact redus asupra mediului. Totodată,  evoluţia internaţională a preţurilor petrolului va influenţa costul materiei prime, acesta fiind o componentă importantă pentru produsele de tâmplărie PVC, iar acţiunile geopolitice regionale sunt un factor de influenţă“, spune Paul Chipriean.

Cele mai mari provocări pentru com­panie reprezintă acum implementarea celor mai noi tehnologii pentru produsele Rehau, pentru alinierea cerinţelor de eficienţă energetică şi sustenabilitate, investiţiile constante pe care le au pentru digitalizarea opraţiunilor, cu menţinerea unor costuri optime pentru produsele noastre este cea mai mare provocare pentru companie.

„Industria construcţiilor şi piaţa imobiliară sunt primele  sectoare afectate de crize economice, fiind foarte sensibile, iar provocarea noastră permanentă este de a rămâne rezilienţi indiferent de ciclurile economice. O altă provocare este cea a conştientizării şi educării clienţilor noştri pentru a folosi produse durabile şi sustenabile, să cunoască beneficiile unei tâmplării termoizolante care le poate aduce economie de energie, cu ajutorul căreia să contribuie şi la protejarea mediului. Prin economia circulară, dorim să creştem în continuare proporţia de PVC reciclat în sistemele noastre de ferestre. Calitatea premium REHAU Window Solutions garantează întotdeauna durata de viaţă maximă a ferestrelor noastre, care, datorită eficienţei energetice ridicate, contribuie de asemenea la conservarea resurselor în faza de utilizare“, a spus Paul Chipriean.

În opinia companiei, implementarea standardelor nZEB va schimba modul în care folosim combustibilul şi energia pentru a le reduce la zero. „Prin urmare, REHAU Window Solutions inovează soluţiile sale astfel încât să răspundă acestei cereri, iar cele mai noi produse ale noastre poartă aceste caracteristici. Investim în tehnologie, suntem inovatori şi ne mândrim că putem contribui astfel la reducerea consumului de energie.“

„Ferestrele produse de noi încorporează pe langă protecţia termică, siguranţă, protecţie fonică şi un sistem de ventilaţie integrat care asigură aer proaspăt chiar şi atunci când sunt închise“.

În prezent, actualele soluţii de pe piaţa tâmplăriei PVC au o durată de viaţă mare. Este şi cazul produselor REHAU Window Solutions, unde ferestre precum ARTEVO, SYNEGO sau GENEO au o durată de viaţă de până la 40 de ani cu condiţia ca partea de service să fie făcută corespunzător.

„Prin urmare, dacă vorbim de renovări, cel mai probabil ne referim la modernizarea locuinţelor care nu au investit până acum în sisteme care să le ofere izolaţie termică. Din punctul nostru de vedere, majoritatea a investiţiilor se vor îndrepta în continuare spre proiecte noi şi mai puţin spre cele de renovări. Observăm cât de mult a crescut interesul oamenilor pentru case pasive, case smart, care să le ofere pe termen lung preţuri cât mai mici în ceea ce priveşte factura la energie şi cât de multe astfel de proiecte apar tocmai pentru a satisface această cerere venită din partea celor care se află în căutarea unei locuinţe. Desigur, pentru că în acest moment consumul energetic este un subiect important, întrucât România continuă să aibă în continuare printre cele mai mari preţuri din UE, vom vedea cu siguranţă şi un val mare de consumatori care îşi doresc să îşi reducă facturile cât mai mult, apelând la sisteme eficiente energetic“, a subliniat Paul Chipriean.