Suplimente

Radu Gherman, Carrefour: Lucrăm cu circa 1.300 de producători români de produse proaspete, dintre care peste jumătate livrează în magazine din vecinătatea lor

Radu Gherman, buying director ultra-fresh, Carrefour România: Ne aliniem şi la tendinţele de consum, care arată că oamenii au un apetit din ce în ce mai mare pentru produsele româneşti

Radu Gherman, buying director ultra-fresh, Carrefour România: Ne aliniem şi la tendinţele de consum, care arată că oamenii au un apetit din ce în ce mai mare pentru produsele româneşti

Autor: Mădălina Dediu Panaete

19.12.2022, 00:06 335

Carrefour România, unul dintre cei mai mari retaileri de pe plan local, cu circa 380 de magazine sub mai multe formate, se află în plin proces de extindere a parteneriatelor şi a programelor multianuale cu fermieri şi producători români de carne şi peşte românesc, iar pe sectorul de legume şi fructe accelerează asocierea micilor producători în cooperative partenere Carrefour.

Radu Gherman, buying director ultra-fresh în cadrul Carrefour România, unul dintre cei mai mari retaileri de pe plan local, spune că anual compania şi-a mărit cercul de producători români cu care colaborează, cu accent pe produse proaspete (fructe, legume, carne), dezvoltarea fiind în linie cu cererea tot mai mare a consumatorului român pentru astfel de produse.

„În prezent, avem aproximativ 1.300 astfel de producători români de produse proaspete, dintre care peste jumătate livrează unui număr redus de magazine Carrefour din vecinătatea lor. Mai mult, Carrefour România oferă cea mai variată gamă de produse de carne de pe piaţă: de la carne proaspătă, marinată sau preparată şi până la carne de gătit sau chiar gata de servit. În funcţie de sezonalitate, ne concentrăm eforturile pe a le oferi clienţilor cea mai largă sortimentaţie la preţuri competitive”, a declarat managerul. Carnea este unul dintre segmentele unde furnizorii locali acoperă peste 90% din gama de produse de pe rafturile Carrefour. Iar anul acesta, retailerul a adus pe rafturi carne de raţă, în parteneriat cu o fermă românească din sudul ţării.

„În plus, am demarat un proiect prin care punem la dispoziţia clienţilor noştri peşte şi fructe de mare din Marea Neagră, pescuite de companii româneşti în apele teritoriale ale României, cu scopul de a ajuta pescarii să îşi dezvolte capacităţile de pescuit maritim. Totodată, ştiind că tot mai mulţi producători se dedică creşterii de păstrăv, avem un parteneriat cu un fermier din zona Braşovului, care astăzi livrează la nivel naţional păstrăv în magazinele Carrefour”, a afirmat Radu Gherman, care adaugă faptul că păstrăvul s-a clasat rapid printre preferinţele românilor, având o pondere de peste 80% în 2022.

Pe segmentul de carne, Carrefour are aproximativ 70 de parteneriate cu fermieri locali şi alte şapte cu producători internaţionali.


Pe segmentul de carne, Carrefour are aproximativ 70 de parteneriate cu fermieri locali şi alte şapte cu producători internaţionali.


„Aceste cifre sunt dovada prin care ne dedicăm obiectivului de a asigura cât mai multe produse româneşti la raft, prioritizând o acoperire locală semnificativă pentru produsele româneşti de sezon. În acest sens, ne aliniem şi la tendinţele de consum, care arată că oamenii au un apetit din ce în ce mai mare pentru produsele româneşti”. Radu Gherman subliniază faptul că printre condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească un producător pentru a putea livra în magazinele Carrefour nu se află şi cantitatea pe care o poate acesta produce şi dă exemplul unor fermieri care livrează către unu sau două magazine locale.

„În schimb, calitatea este cea care creează diferenţierea, iar aici facem trimitere la ambalare, la fişa tehnică, la logistică şi la cerinţele legale. De asemenea, acestor standarde li se suprapune un strat suplimentar de condiţii, aplicat doar produselor din gama Filiera Calităţii Carrefour, prin care le garantăm consumatorilor origine românească, un nivel de calitate ridicat, dar şi o trasabilitate controlată, prin intermediul unui caiet de sarcini foarte strict”.

Anul acesta, Carrefour s-a concentrat pe asigurarea unui sortiment extins de carne românească, de la peşte proaspăt (ştiucă, şalău, crap, caras etc.) la carne de porc. Grupul francez Carrefour are în România circa 380 de magazine, acoperind mai multe formate. Anul acesta, reţeaua s-a concentrat pe deschideri de magazine de proximitate. 

„Ne aflăm în plin proces de extindere a parteneriatelor strategice şi a programelor multianuale cu fermieri şi producători români de carne şi peşte românesc, iar pe sectorul de legume şi fructe accelerăm asocierea micilor producători în cooperative partenere Carrefour”, a mai spus Radu Gherman.

De altfel, managerul adaugă că pentru consumator este foarte important să afle provenienţa produselor şi că românii îşi doresc diversitate şi alimente sănătoase, locale.

„Potrivit tendinţelor de consum, avem un apetit tot mai mare pentru produsele româneşti şi produsele locale atunci când facem cumpărături. Componenta alimentară este deopotrivă esenţială şi pentru noi, ea reprezentând un motiv suficient pentru a pune pe primul loc comunitatea în care activăm”.

În 2021, Grupul Carrefour a avut în România afaceri nete cumulate de peste 13 mld. lei (peste 2,5 mld. euro).

Retailerul francez şi-a majorat vânzările din România cu 5,8% în primele nouă luni din 2022 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Creşterea este like for like, deci comparabilă, nefiind luată în calcul expansiunea

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24