ZF 15 ani

Ziarul Financiar: Cea mai bună rampă de lansare

Ziarul Financiar: Cea mai bună rampă de lansare
11.12.2013, 16:13 9107

CEA MAI BUNA RAMPA DE LANSARE

Cand am ajuns prima data in redactia ZF, mi s-a spus ca este cea mai buna rampa de lansare in presa economica din Romania. Propozitia mi s-a intiparit ca un tatuaj in minte, dar abia ulterior am inteles cam cate valente poate avea. Ziarul Financiar nu are puterea de a lansa doar jurnalisti, ci si afaceri, ideologii de business si trenduri de piata.

La nivel editorial, scoala ZF si-a pus amprenta asupra intregului trust, indiferent ca lua forma unui articol din Ziarul Financiar, Target, Media & Advertising sau Business Magazin.Uitandu-ma acum peste sirul de mesaje scrise de fosti redactori ZF, actuali top si middle manageri in companii de renume international, inteleg parca si mai bine cam cat de puternic poate fi impactul acestei publicatii in viata unui om sau a unei companii.

ZF mi-a oferit ocazia sa interactionez cu unii dintre cei mai puternici CEO din Romania. Mi-a deschis nu doar orizonturile catre mediul corporate, ci si sufletul catre o breaslape care am ajuns sa o indragesc si sa o stimez ca pe propia familie.

Nu pot sa uit noptile tarzii in redactie, cand degetele luau foc pe tastatura sub presiunea dead-line-ului, pe fundalul dezbaterilor aprige pe teme macro. Sau “certurile” pe subiecte noi ori, cele mai pretioase, sfaturile valoroase primite de la colegii mei in scurtele momente de respiro.Unele dintre acestea imi sunt utile si acum, la ani buni dupa ce am parasit redactia pentru o cariera in marketing & comunicare.

Lectia #1, de la Sorin Pislaru: CONCIZIA

La interviul de angajare, Sorin mi-a cerut sa transpun un articol de 10,000 de semne in limba engleza, intr-un text de 3,000 de semne in limba romana. Am avut nevoie de 5 ore si o derogare de la limita, dar asa am descoperit prima, si poate cea mai dificila regula din comunicare.

Lectia #2, de la Cristian Hostiuc: COPYWRITING

Pentru fiecare coperta, aveam trei variante de titlu pe care le dezbateam cu Fini. De cele mai multe ori, niciuna nu era suficient de buna. Obsesia de atunci pentru titlul scurt, cuprinzator si de impact s-a transformat in avantajul competitiv de astazi.

Lectia #3, de la Sorin Pislaru: CURIOZITATEA                              

Un spirit jurnalistic prin excelenta, Sorin este intr-o permanenta cautare de subiecte. Lectia lui, ca noutatile se ascund in spatele unor imagini aparent banale –un banner nou pe o cladire, un produs nou la raft sau un pliant primit in graba la gura de metrou – a fost cel mai bun ghid de business development.

Lectia #4, de la Dorin Oancea: PROFUNZIMEA

Dorin cauta esenta pana acolo unde multi nu mai vad decat linii blurate. La el am vazut cum contemplarea unui tablou se poate transforma intr-o analiza macroeconomica ori discutia cu o batrana florareasa intr-o analogie de business. Prin puterea exemplului, Dorin mi-a aratat ca modestia este adevarata masura a bogatieispirituale si intelectuale.

Lectia #5, de la toti trei: CITESTE PRINTRE RANDURI

Recent, un renumit trainer spunea ca scepticismul este una dintre cele mai importante calitati ale unui profesionist. Cristian Hostiuc sau Fini, cum ne-a devenit drag noua, este cu siguranta un sceptic. Nu de putine ori regasesc privirea sa patrunzatoare la tinerii pe care i-a format.

Un redactor ZF nu doar intreaba, ci incearca sa inteleaga, sa faca conexiuni si sa extrapoleze, pentru a judeca, printr-un filtru cat mai obiectiv, adevarata fata a realitatii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO