ZF 15 minute cu un antreprenor

15 minute cu un antreprenor. Oliver Bauer, cofondator al cramei Bauer: Producem 45.000 sticle de vin pe an, dar vrem să ajungem la 80.000 de sticle

21.07.2020, 11:30 Autor: Miruna Diaconu

Oliver Bauer, cofondator al cramei Bauer: Producem 45.000 sticle de vin pe an, dar vrem să ajungem la 80.000 de sticle

♦ Afacerile familiei Bauer au fost afectate de semnificativ de criza COVID-19, HoReCa fiind principalul segment către care mergeau vinurile Bauer ♦ Crama Bauer este amplasată în zona viticolă Drăgăşani, una dintre cele mai cunoscute din ţară.

Oliver Bauer, antre­pre­norul care a fondat crama Bauer alături de soţia sa Raluca, spune că în acest moment producătorul de vin realizează circa 45.000 de sticle pe an, dar pe viitor îşi doreşte să crească această capacitate la circa 80.000 de sticle, dar nu mai mult de atât.

„Visul de a avea o cramă proprie a fost întotdeauna, dar am aşteptat momentul potrivit, când am putut să micşorăm riscul. Noi ne-am bazat doar pe noi şi nu pe banii altora, a fost ideea unui vis propriu şi cu riscurile asumate de noi. Recoltăm de pe 7-8 hectare, am ajuns undeva la 40-45.000 sticle de vin pe an. Aş vrea să fim în stare să continuăm aşa cum am început, creştere lentă şi să ne oprim la 70-80.000 de sticle pe an, pentru că mai mult nu putem“, spune Oliver Bauer, cofondatorul cramei Bauer, în cadrul emisiunii de business ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Totodată, el este de părere că o astfel de cramă de familie trebuie să poarte numele familiei, aşa cum este şi în cazul micilor producători de vin din Germania. O astfel de cramă, spune Oliver Bauer, se construieşte şi se dezvoltă în timp, iar ceea ce se produce sau se plantează acum va fi pentru generaţiile viitoare care vor primi în grijă crama.

„Când am avut destul de mulţi bani am pornit acest business. Financiar am avut o problemă la început. Noi evoluăm în continuare, reinvestim tot ceea ce câştigăm. Planul de business a existat de mult timp, iar când am avut banii să pornim, am început să punem în mişcare lucrurile. Nu suntem gata nici acum, creştem în continuare.“ Dacă te bagi să investeşti în industria vinului, nu trebuie să o faci pentru bani ci pentru alte lucruri, precizează Oliver Bauer. În acest domeniu banii se recuperează greu, chiar şi pe parcursul a două decenii, conform datelor din piaţă.

Raluca Bauer, cofondatoarea cramei Bauer, spune că perioada pandemiei a afectat semnificativ activitatea companiei.

„Vom încheia anul pe minus. Dacă vom reuşi să ajungem la nivelul din 2019 va fi foarte bine.“

Anul trecut crama Bauer a avut o cifră de afaceri de 1,8 milioane lei, în creştere cu 28% faţă de 2018. Totodată, în 2019 profitul net al cramei Bauer a fost de 809.000 lei.

Crama Bauer avea ca principal segment de vânzare sectorul HoReCa, care odată închis din cauza restricţiilor impuse de către autorităţi, crama a avut de suferit scăderi majore. Soluţia în această perioadă a fost mutarea în online, astfel că antreprenorii au creat evenimente online de degustare prin care participanţii primeau la domiciliu un kit de vinuri.

„Marele nostru noroc a fost că avem nişte clienţi foarte loiali şi ne-au demonstrat asta în această perioadă. Pierderea pe care am avut-o pe HoReCa a fost foarte mare, dar a fost compensată de clienţii care au venit şi ne-au comandat vinuri. Am avut şi degustări online, iar fiecare participant a primit un kit de la noi, acestea au fost cele două direcţii pe care ne-am bazat în această perioadă. Totodată, ne-am  susţinem partenerii, distribuitorii şi magazinele specializate“, precizează Raluca Bauer.

Oliver Bauer este de părere că un consumator de vin trebuie să ştie ceea ce consumă şi de ce, iar relaţia cu astfel de clienţi este mult mai puternică pentru că aceştia vin pentru a lua produse pe care nu le găsesc în altă parte.

„Lumea a început să arunce cu vin fără nicio valoare şi este greşit, dacă pierdem şi respectul şi valoarea vinului, clientul nu mai înţelege de ce trebuie să plăteasca un anumit preţ pentru un vin artizanal când lângă găseşte un altul mult mai ieftin, iar aceste acţiuni nu afectează doar vânzările unei crame ci a pieţei în general“, adaugă Oliver Bauer.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor