ZF 15 minute cu un antreprenor

ZF 15 minute cu un antreprenor. Maria Necşulescu, director general adjunct la Jidvei: Consumul de vinuri mai ieftine a scăzut pentru că preţurile au crescut. Vinurile ieftine nu mai sunt ieftine

09.05.2023, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Producătorul de vin vrea să se concentreze pe partea de enoturism, astfel încât să atragă tot mai mulţi clienţi pe acest segment.

Maria Necşulescu, director general adjunct la Jidvei, spune că încă de anul trecut se resimte o scă­dere a consumului de vinuri din cate­go­ria entry-level, adică a vinurilor ief­tine, odată cu creşterea preţurilor, fiind de altfel şi cel mai afectat segment.

„Au fost foarte multe scumpiri din piaţă, mulţi producători au încercat să reflecte această creştere a costului de producţie în costul final al produsului, astfel că, probabil, consumul de vinuri mai ieftine a scăzut un pic pentru că ele nu au mai fost ieftine. Nu a mai fost sustenabil pentru producător să îl vândă la costul de dinainte. Am simţit o scădere a ceea ce înseamnă consumul de vinuri entry level, acelea au fost cele mai afectate“, spune Maria Necşulescu în  cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank.

Pe de altă parte, categoria vinurilor premium nu a fost deloc afectată de creşterea preţurilor fiind alese de clienţii cu o situaţie financiară care nu suferă în funcţie de fluctuaţiile economiei.

Maria Necşulescu spune că anul 2022 a fost unul dificil mai ales din prisma creşterilor costurilor, înregistrând majorări ale preţurilor chiar şi de 100% în cazul sticlei, care are cea mai mare componentă în costul final al produsului.

„Anul trecut, în special primele luni, a început bine, eram foarte optimişti că urma să scăpăm de pandemie, dar, pe parcurs, s-a dovedit a fi unul dificil şi imprevizibil, a venit un an şi mai ciudat decât anii pandemiei“, spune Maria Necşulescu.

Pentru anul acesta, Jidvei va lansa noi game de produse, printre care şi câteva vinuri spumante, însă atenţia companiei se va concentra în acest an pe turismul viticol.

„Ne vom concentra foarte mult pe partea de enoturism, ce înseamnă comunicarea din perspectiva enoturismului, pentru că ele merg mână în mână. Am reuşit să finalizăm o serie de investiţii la Castelul Bethlen-Haller. Am extins capacitatea de cazare, tocmai ce am finalizat ultimele 10 camere, un corp nou de cazare, dar acolo vorbim nu doar de cazare, ci şi de o experienţă întreagă“, explică Maria Necşulescu.

Capacitatea de cazare a segmentului de turism din cadrul companiei este de circa 60 de persoane, iar clienţii se împart între turişti persoane fizice, cât şi grupuri corporate.

Maria Necşulescu spune că a încheiat colaborări cu agenţii de turism pentru a aduce turişti străini în vizită pe domeniul Jidvei.

Compania administrează 2.500 de hectare în zona Jidvei, care au obţinut denumirea de origine controlată anul trecut.

„DOC Jidvei nu înseamnă doar terroir-ul asociat regiunii respective şi caracteristicile acelui terroir, cât şi respectarea unor reguli stricte în ceea ce priveşte obţinerea unor vinuri de calitate. Prin această denumire d eorigine controlată este recunoscut şi terroir-ul respectiv, daca se află în aceeaşi regiune şi respectă anumite reguli, poate să beneficieze de acest DOC Jidvei şi un alt producător“, mai spune Maria Necşulescu.

Producţia Jidvei anul trecut a fost de circa 18 milioane de litri de vin, însă aceasta se împarte între vinuri şi vinuri arse. Producătorul de vin Jidvei, unul dintre cei mai mari din România, este deţinut de antreprenorul Claudiu Necşulescu. Grupul Jidvei operează businessul prin mai multe companii, cea mai mare fiind Jidvei SRL Filiala Alba, cu afaceri de 181,4 mil. lei în 2021 plus 25% faţă de 2020. În total însă, businessul cumulat urcă la peste 300 mil. lei.

 

 

Un Demers Ziarul Financiar cu susținerea ZF 15 minute cu un antreprenor
ZF 15 minute cu un antreprenor