Andrei Alecu, unul dintre cei doi proprietari ai francizei Hugo Boss în România, spune că abia anul trecut a început să se simtă criza pe piaţa de lux care până atunci fusese imună la scăderile din consum şi la evoluţia economiei.
„Piaţa de lux a scăzut anul trecut cu 10-15% comparativ cu 2011. Businessul nostru a evoluat şi el în linie cu piaţa. Declinul s-a simţit atât la nivelul numărului de clienţi, cât şi la valoarea bonului de casă“.
Afacerile locale ale Hugo Boss - care deţine un magazin în Constanţa şi unul în Bucureşti - au scăzut cu 10% anul trecut până la 1,5 mil. euro în contextul în care numărul de clienţi a scăzut, la fel şi frecvenţa vizitelor şi suma cheltuită.
„Astăzi un client vine şi îşi cumpără un singur costum pentru că are nevoie de el. Anterior veneau şi îşi cumpărau şi câte şase costume o dată ca să le aibă în garderobă“, spune Alecu, unul dintre cei doi proprietari ai francizei Hugo Boss în România.
Clientul Hugo Boss are între 30 şi 50 de ani şi venituri de peste 2.000 de euro, iar preţul unui costum variază de la câteva sute la câteva mii de euro. Franciza Hugo Boss este deţinută în mod egal de Alecu şi Adrian Matei.
Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels