ZF 24

Angajaţii din bănci au salarii cu o treime mai mari decât înainte de criză, dar ritmul creşterilor salariale este de două ori mai lent decât media la nivel naţional

Restructurările de personal, dar şi organizatorice, ale sistemului au ţintit tocmai eficientizarea şi orientarea către rezultate a activităţii din acest sector

Autor: Corina Mirea

19.05.2014, 13:02 1980

Bancherii continuă să fie printre cel mai bine plătiţi angajaţi din economie, în ciuda restructurărilor care au avut loc în acest sector în ultimii ani. Cu un salariu mediu net lunar mai mare de 4.000 de lei, angajaţii din bănci au avut la finalul lunii martie salarii chiar mai mari decât cei din industria IT, supranumiţi „răsfăţaţii crizei“, potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS).

Pe de altă parte, angajaţii care au reuşit să supravieţuiască valului de restructurări din sistemul bancar au avut parte şi de creşteri salariale de până la 30% în ultimii opt ani, însă acestea au fost „anulate“ de mai mulţi factori, cel mai important fiind inflaţia.

Deşi au salarii, în medie, cu câte 1.000 de lei mai mari decât înainte de criză, ritmul de creştere a salariilor din sistem a fost de două ori mai scăzut decât media la nivel naţional. Astfel, raportat la luna martie, salariul mediu net din economie a ajuns la valoarea de aproape 1.700 de lei net pe lună, în creştere cu 68% faţă de cel înregistrat în luna martie a anului 2007.

„Băncile au trecut prin multe procese de co­masare. Fie că au ales să renunţe la de­partamentele de training, la anu­mite zone din zona re­sur­se­lor umane şi să le exter­na­li­zeze, fie au păstrat func­ţiu­nile respective, dar oamenii care au rămas au preluat şi alte atribuţii. În ciuda acestei situaţii, salariile au continuat să crească pentru că s-a pus accent pe oamenii- cheie din organizaţie. Adică nu au cres­cut în zona de suport clienţi, ci în financiar, strategie şi IT“, este de părere Diana Andreescu, account manager al firmei locale de recrutare şi închiriere de mun­că temporară Pro Solutions Agency, cu afaceri de aproximativ 5,8 milioane de euro anul trecut (potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe). Ea mai precizează că şi în call-center-urile băncilor salariile de bază au stagnat şi că eventualele creşteri de care au beneficiat angajaţii au fost bonusurile pentru performanţă sau pentru rezolvarea mai multor cereri din partea clienţilor sau preluarea mai multor apeluri decât alţi colegi. Primele sau bonusurile însă nu au fost substanţiale, ci au variat între 100 şi 300 de lei. 

Pe de altă parte, calculat în euro, salariile angajaţilor din bănci sunt mai mici în prezent decât erau în urmă cu opt ani, asta pentru că leul s-a depreciat în toată această perioadă în raport cu euro cu circa 30%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO