ZF 24

Bancpost vrea să vândă 50.000 de carduri de credit în parteneriat cu Wizz Air

Georgakopoulos: Sentimentul faţă de consum al românilor s-a îmbunătăţit. Foto Mihai Dăscălescu

Georgakopoulos: Sentimentul faţă de consum al românilor s-a îmbunătăţit. Foto Mihai Dăscălescu

Autor: Roxana Pricop

26.01.2014, 19:26 2126

Bancpost, controlată de banca de stat elenă Eurobank, vrea să vândă circa 50.000 de carduri de credit emise în parteneriat cu compania aeriană low-cost Wizz Air în următorii cinci ani, mizând pe revenirea apetitului românilor pentru consum.

Banca a lansat vineri în parteneriat cu Wizz Air un card de credit cu limită maximă de 38.000 de lei (circa 8.400 de euro) care permite acumularea de puncte convertibile în servicii şi zboruri gratuite la achiziţionarea de pe wizzair.com.

Cardul este emis sub sigla MasterCard World. Rata anuală a dobânzii pentru noul card este de 26% pentru cumpărături, iar perioada de graţie ajunge la 55 de zile.

„Există potenţial de a vinde anual câte 10.000 din noile carduri de credit emise în parteneriat cu Wizz Air, astfel încât după patru-cinci ani să ajungem la un portofoliu de circa 50.000 de astfel de carduri. Sentimentul faţă de consum al românilor s-a îmbunătăţit, românii sunt mai încrezători şi mai dispuşi să cheltuie decât în anii trecuţi“, a declarat George Georgakopoulos (foto), vicepreşedinte executiv credite persoane fizice al Bancpost.

WikiZF: Profilul companiei Bancpost

Cardul Wizz Bancpost are ataşat un program de fidelizare prin care clientul acumulează puncte de loialitate atunci când utilizează cardul la cumpărături, de până la 4% din valoarea de achiziţie, pe care le poate utiliza ulterior pentru a achiziţiona bilete de avion şi servicii Wizz Air. După prima achiziţie pe site-ul operatorului aerian, deţinătorul cardului primeşte un bonus de 2.500 de puncte.

Posesorii de carduri mai beneficiază de acces gratuit la Wizz Discount Club, cu o reducere de 45 lei pe fiecare segment de zbor, la MasterCard Business Lounge în Aeroportul Otopeni , reduceri de până la 25% pentru cumpărături la comercianţii parteneri prin programul MasterCard Elite. De asemenea, clienţii pot achiziţiona produse în rate fără dobândă în peste 2.000 de magazine, cu până la 55 de zile perioadă de graţie.

Bancpost este cel mai mare jucător de pe piaţa locală de carduri de credit, cu cotă de piaţă de 16%, potrivit oficialilor băncii. În 2013, banca a înregistrat o creştere de 28% a numărului de carduri emise faţă de anul anterior şi un avans de 20% a tranzacţiilor de retragere de numerar.

Prin lansarea cardului co-branded alături de Wizz Air, cel mai mare operator aerian low cost de pe piaţa locală, Bancpost încearcă să resusciteze modelul de card co-branded pe care BCR şi Wizz Air l-au lansat în toamna lui 2010 şi pe care cea mai mare bancă de pe piaţă l-a abandonat invocând slaba performanţă. Cardurile BCR Wizz care sunt încă valabile ar urma să fie migrate pe platforma standard de card de credit a băncii.

Bancpost are experienţă în parteneriatul cu o companie aeriană după ce în anii trecuţi emisese împreună cu Tarom carduri de credit pe platforma American Express, cu o dobândă ceva mai atractivă, de 24%. Parteneriatul s-a încheiat în 2010 după circa trei ani şi jumătate.

Compania maghiară Wizz Air a devenit cel mai mare transportator aerian de pe piaţa locală, în 2012 raportând circa 2,7 milioane de pasageri din şi spre România.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 27.01.2014

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO