ZF 24

Chinezii, nemţii, americanii şi britanicii, cei mai importanţi clienţi de modele Audi

Chinezii, nemţii, americanii şi britanicii, cei mai...

Autor: Corina Mirea

10.03.2015, 14:05 244

Audi a livrat anul trecut mai mult de 1,7 milioane de autoturisme în toată lumea, în creştere cu 10,5% faţă de 2013. Cele mai multe au fost vândute în China, Audi având aici peste 490.000 de clienţi (adică 28% din totalul autoturismelor care şi-au găsit proprietar după ce au ieşit de pe linia de fabricaţie), potrivit unui raport anual prezentat de oficialii grupului Audi la o conferinţă anuală organizată la Ingolstadt (Germania). Mai mult, cererea din China pentru modelele Audi a crescut cu aproape 18% în doar un an.

“China este o piaţă foarte importantă pentru noi şi suntem convinşi că vom vedea şi anul acesta o evoluţie la fel de bun acolo”, a spus Rupert Stadler, CEO Audi.

Printre cei mai mai cumpărători ai mărcilor Audi se numără şi nemţii (peste 250.000), americanii (aproape 160.000 de comenzi) şi britanicii, care au comandat puţin peste 140.000 de autoturisme ale grupului Audi anul trecut.

Preferatele clienţilor în 2014 au fost modelele Q5 (au fost livrate peste 260.000 de autoturisme), A6 Sedan (aproape 246.000) şi A4 Sedan (puţin peste 225.000), care anul trecut fura prima poziţie în topul vânzărilor Audi.

Compania germană a înregistrat anul trecut afaceri de peste 53 de miliarde de euro după ce a vândut mai mult de 1,7 milioane de autoturisme în 50 de ţări. Afacerile gigantului auto au crescut cu aproape 8% faţă de anul anterior.

Anul trecut, Audi a avut un profit operaţional de 5 miliarde de euro, cu peste 2% mai mult ca în 2013. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO