ZF 24

Cinci măsuri simple pe care poate să le ia „mâine“ Fiscul şi ar îmbunătăţi relaţia cu cei care plătesc taxe

Autor: Luciana Georgescu

20.06.2014, 00:05 935
Ordonanţa de urgenţă aprobată miercuri 18 iunie 2014 de guvern prevede imple­men­tarea unor modalităţi de corespondenţă online între administraţiile fiscale şi societăţile comerciale, însă va exista o întârziere între crearea cadrului legal şi implementarea proiectului, a spus Emil Duca, consultant financiar prezent ieri la emisiunea ZF Live.

Guvernul a adoptat miercuri o ordonanţă de urgenţă care prevede că contribuabilii vor putea solicita Fiscului în format electronic eliberarea unor documente, iar ANAF le va elibera prin aceeaşi modalitate, chiar şi fişele conţinând situaţia fiscală a acestora către alte autorităţi publice. Însă Duca crede că va mai trece ceva timp până ce ordonanţa să devină complet funcţională.

„Se preferă în continuare utilizarea su­por­tului de hârtie din cauza unei neîncrederi reciproce. Fiscul se teme că mijloacele electro­nice nu îi vor asigura o modalitate certă de primire a documentelor, în timp ce contri­buabilii au o reţinere pentru că nu au garanţia că acel document va fi tratat cu seriozitate“, a declarat Duca.

Vedeti aici emisiunea integrala din data de 19 iunie 2014

Duca a identificat cinci aspecte care au impact direct asupra relaţiei dintre companii şi Fisc. Prima dintre ele vizează procedurile fiscale care trebuie revizuite tocmai din dorinţa de a apropia contribuabilul de Fisc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO