ZF 24

Criza taie pofta de lux: Profit cu 90% mai mic pentru Bulgari

Criza taie pofta de lux: Profit cu 90% mai mic pentru Bulgari
15.03.2009, 17:59 22

Compania italiana de bijuterii de lux, Bulgari, a raportat saptamana trecuta o scadere a profitului net cu 89% in cel de-al patrulea trimestru al lui 2008, o reducere a dividendelor cu 69%, si a anuntat ca planuieste sa contracareze efectele negative ale crizei economice prin inchiderea magazinelor ale caror performante nu sunt satisfacatoare si prin limitarea operatiunilor de hedging in lunile urmatoare, scrie Wall Street Journal.

Bulgari, a treia mare companie de bijuterii din lume dupa volumul vanzarilor, dupa Tiffany & Co si Compagnie Financiere Richemont, ce comercializeaza bijuteriile Cartier, a anuntat ca profitul net a ajuns la 5,7 mil. euro in 2008, in scadere de la 51,8 mil. euro in urma cu un an. Vanzarile de bijuterii, principala sursa de venit a companiei, au scazut cu 13%.

Compania a confirmat deja cifrele facute publice in ianuarie privind vanzarile pe 2008, care s-au ridicat la 1,08 mld. euro. “Clientii cumpara mai putin. Comertul va avea de suferit in 2009,” a marturisit directorul executiv al Bulgari, Francesco Trapani.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO