Danone România, liderul pieţei locale de iaurturi, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de circa 481 milioane de lei (109 milioane de euro), în scădere cu 5% comparativ cu anul precedent.
Anul 2013 a adus pentru companie şi o reducere a câştigurilor, astfel că Danone România a raportat o pierdere brută de circa 5 milioane de lei ( peste 1 milion de euro). Acesta este primul an din ultimii şase în care producătorul de iaurturi a raportat pierderi. În 2012 Danone a avut un profit brut de 12, 5 milioane de lei ( profitul net a fost de aproape 10 mil. lei), conform datelor publice de pe site-ul Ministerului de Finanţe.
„Suntem lider pe piaţa românească a iaurturilor şi ne aşteptam la această uşoară descreştere în 2013. Consumul nu a înregistrat o revenire anul trecut, consumatorii rămânând prudenţi şi cheltuind mai puţin, şi, în plus, am avut un impact nefavorabil din evoluţia preţurilor la materii prime şi a hedging-ului financiar ( instrument de protecţie împotriva fluctuaţiilor de curs valutar - n. red.). Chiar şi în aceste condiţii, rezultatele operaţionale au fost pozitive“, a spus Dieter Schulz, directorul general al Danone pentru sud-estul Europei, regiune care cuprinde şi România.