ZF 24

"Europe is younger in Bucharest", sloganul turistic al Capitalei

 "Europe is younger in Bucharest", sloganul turistic al Capitalei

Autor: Liviu Iancu

08.08.2011, 18:40 688

"Europe is younger in Bucharest" ("Europa este mai tânără laBucureşti") este fraza care rezumă poziţionarea turistică aBucureştiului propusă de consultantul contractat de MDRT pentrurealizarea planului de marketing turistic pentru Bucureşti2011-2015.

MDRT aorganizat luni o consultarela nivelul capitalei cu privire laproiectul planului de marketing turistic al Capitalei, elaborat decătre Détente Consultants. La întâlnire au participat reprezentanţiai industriei de turism, ai instituţiilor şi organizaţiilor curesponabilităţi în domeniu din Bucureşti.

Conform analizei prezentate de către consultant, dezvoltareaturistică a Bucureştiului trebuie centrată pe turismul de businessşi pe turismul de tip city-break, care înglobează şi alte produseturistice, precum turismul cultural sau turismul generat deevenimente.

"Specialiştii susţin că promovarea capitalei trebuie abordată şidin perspectiva viitorului oraşului, nu doar din cea a trecutului.În opinia lor, Bucureştiul trebuie să se recomande ca un oraşdinamic, în plină dezvoltare, diferit de alte capitale, carepropune din ce în ce mai multe evenimente culturale, artistice şisportive", se arată într-un comunicat al Ministerul DezvoltăriiRegionale şi Turismului (MDRT) transmis MEDIAFAX.

Principalele categorii de public stabilite pentru Bucureşti cadestinaţie turistică sunt oamenii de afaceri, tinerii, turiştiicity-break, precum consumatorii de turism medical sau deîntreţinere. Aceste categorii se încadrează în tiparulturistului-explorator, dispus să experimenteze şi să descoperedestinaţii noi.

Consultantul a recomandat mai multe axe de dezvoltare aturismului în Capitală, dintre care participanţii au identificat căcea mai importantă este crearea unui oficiu de turism alBucureştiului, cu rol central în implementarea strategiei.

Analiza Detente Consultants a avut la bază propriile cercetăricu privire la turism în Bucureşti, cercetări realizate de companiesau de alţi consultanţi în domeniu, în ultimii ani, la niveleuropean, precum şi date statistice şi studii disponibile pentruRomânia, precum studiul de brand realizat în 2010 sau planul demaketing turistic al României pentru perioada 2011-2015.

În urma discuţiilor, consultantul va definitiva planul demarketing până la sfârşitul lunii.

MDRT a semnat cu asocierea Detente Consultants (Franţa) -Detente Consultants Ploieşti un contract pentru realizarea primuluiplan profesionist de marketing al Bucureştiului în domeniulturismului. Contractul, în valoare de 101.952 euro (inclusiv TVA),a fost încheiat la începutul lunii iunie şi va fi derulat pe operioadă de 9 săptămâni.

Compania franceză Detente Consultants este specializată înmanagementul proiectelor turistice, având printre clienţiautorităţi locale din Franţa, naţionale şi internaţionale, precumşi operatori privaţi. Detente a depus alături de două companiipartenere, în 2009, o ofertă la licitaţia privind crearea branduluituristic al României, serviciile fiind însă atribuite altuiconsorţiu (THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA -TNS - Taylor Nelson Sofres).

Firma Detente Consultants SRL Ploieşti este deţinută de treipersoane fizice născute în Algeria, cu cetăţenie franceză saualgeriană.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO