ZF 24

Ford îşi va reduce investiţiile în China, pe fondul concurenţei ridicate din domeniul EV: Directorul general Jim Farley avertizează că nu există nicio garanţie că firmele străine pot „câştiga" în faţa producătorilor locali de maşini electrice

Ford îşi va reduce investiţiile în China, pe fondul...

Autor: Andrei Şerbănescu

16.05.2023, 12:18 175

Ford intenţionează să reducă investiţiile viitoare în China, în timp ce directorul executiv al constructorului auto american a avertizat că nu există „nicio garanţie" că producătorii auto occidentali ar putea învinge rivalii locali din domeniul vehiculelor electrice, conform Financial Times.

Compania auto va „risca mai puţin capital", concentrându-se pe vehiculele comerciale, cum ar fi camionetele de livrare, şi va folosi în schimb piaţa din China ca pe un „studiu de caz" pentru a înţelege mai bine tehnologia bateriilor, a declarat Jim Farley pentru FT.

„Nu există nicio garanţie că firmele occidentale vor câştiga în China în urma unor investiţii în vehiculele electrice", a spus Farley.

„Câştigătorii din China [în domeniul EV-urilor] se dovedesc a nu fi [producătorii auto tradiţionali]", a spus el. „De fapt, toate mărcile EV noi, precum BYD şi Tesla, Great Wall, SAIC şi Changan, sunt cele care câştigă".

Constructorii auto globali au pierdut teren în faţa rivalilor interni care oferă vehicule electrice fie mai ieftine, fie mai bune, ameninţând profiturile pe o piaţă care a devenit o activitate de bază pentru Volkswagen, Mercedes-Benz sau General Motors.

Mai mulţi constructori auto, precum VW, au promis că vor creşte cheltuielile în China pentru a încerca să recupereze cota de piaţă, dar Ford intenţionează să adopte o tactică diferită, a declarat Farley.

„În ultimii doi ani, am analizat cu atenţie afacerile noastre din China", a spus Farley. „În prezent, ne-am hotărât care va fi strategia noastră: o investiţie mult mai mică şi mai concentrată."

El a refuzat să comenteze rapoartele locale de luni potrivit cărora Ford se pregăteşte să elimine 1.300 de locuri de muncă din China.

Vânzările de vehicule ale grupului american în această ţară au scăzut sub 500.000 anul trecut pentru prima dată în ultimul deceniu, deşi compania intenţionează să exporte unele camionete electrice pe pieţele emergente.

Reducerea planificată de Ford a operaţiunilor sale din China reflectă o strategie similiară adoptată de constructorul auto în alte regiuni, cum ar fi Europa, unde a redus producţia unor modele precum Fiesta, de dimensiuni mai mici, reorientându-se către vehicule cu marje mai mari de profit.

Separat, mulţi producători de automobile şi-au restructurat operaţiunile globale în lumina tensiunilor comerciale în creştere dintre SUA şi China, fie pentru a reduce expunerea la lanţurile de aprovizionare chinezeşti, fie pentru a profita de creditele fiscale din SUA care recompensează producţia locală.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO