ZF 24

GfK inca vede cresteri in consum: in T1 romanii au pus in cos un volum de produse mai mare cu 7%

GfK inca vede cresteri in consum: in T1 romanii au pus in cos un volum de produse mai mare cu 7%
01.07.2009, 11:31 37

In primul trimestru al acestui an consumul casnic de bunuri de larg consum a crescut cu 18% fata de perioda similara din 2008, influentat de cresterile de preturi de 10% si de un avans in volum de 7%, potrivit datelor din studiul GfK “Ce s-a schimbat in atitudinile si comportamentul de cumparare al romanilor”.

„Chiar daca au platit cu 8% mai mult pentru produsele alimentare esentiale, consumatorii nu si-au diminuat consumul unor categorii precum produsele lactate, pastele fainoase sau cafeaua. Daca ne referim la produsele non-alimentare de baza (detergenti de rufe sau vase, produse de ingrijire personala precum deodorant, pasta de dinti, sampon etc.) acestea au fost cumparate mai rar, dar cantitatea achizitionata la un act de cumparare a fost mai mare (cu 6,5%). Acest lucru se explica si prin orientarea consumatorilor catre ambalaje de dimensiuni mai mari, mai economice”, explica reprezentantii companiei de cercetare de piata GfK.

GfK monitorizeaza 80-90 categorii de produse din sectorul bunurilor de larg consum (FMCG), in care insa nu sunt incluse carnea, bauturile alcoolice si tigarile, unele din cele mai mari segmente de piata, cu o valoare de peste un miliard de euro.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO