ZF 24

Helen Tomlinson, GSK Consumer Healthcare: Consumul de pastă de dinţi creşte uşor şi apare un nou trend, al produselor specializate

Helen Tomlinson

Helen Tomlinson

Autor: Ioana David

20.05.2014, 00:07 396

Helen Tomlinson, general manager al GlaxoSmithKline (GSK) Consumer Healthcare România şi ţările adriatice, estimează că la nivel local vânzările de pastă de dinţi vor avea o creştere de 2-3% anul acesta, în linie cu ceea ce s-a întâmplat în 2013.

„Anul acesta prognoza este de creştere de 2-3% similară cu ceea ce am văzut anul trecut, din punctul de vedere al valorii, iar în vi­itor există oportunităţi pe piaţa deoarece nivelul consumului este destul de scăzut. Toţi jucătorii din piaţă continuă să investească. (...) Anul trecut noi am avut o creştere de două cifre la fel ca anul acesta“, a spus Helen Tomlinson pentru ZF.

De origine engleză, Helen Tomlinson a preluat în august anul trecut poziţia de director general pentru România şi ţările adriatice (Slovenia, Croaţia, Bosnia şi Republica Moldova) şi este responsabilă pentru dezvoltarea operaţiunilor desfăşurate de companie în România şi în celelalte patru ţări din grup, coordonând o echipă formată din 100 de oameni. Pe piaţa locală GSK Consumer Healthcare face parte din grupul de companii GSK şi are în portofoliu branduri precum Coldrex, ParaSinus, Panadol sau pastele de dinţi Aquafresh, Sensodyne sau Parodontax. Vânzările de pastă de dinţi şi periuţe din portofoliul companiei generează 40% din cifra de afaceri.

 

Nici măcar două tuburi de pastă de dinţi pe an

Fiecare român consumă în medie 1,39 de tuburi de pastă de dinţi pe an, potrivit datelor GlaxoSmithKline, care citează firma de cercetare de piaţă Nielsen. Din punctul de vedere al valorii piaţa a fost de 50 mil. euro anul trecut, iar ca volum, în total, s-au vândut 28 de milioane de tuburi anual. 

„Volumul scade uşor, ceea ce reflectă începutul unui trend către segmentele specializate, de exemplu pasta de dinţi pentru albire, segmentul pentru copii şi segmentul de sensibilitate. (…) Am văzut acest trend şi în Marea Britanie. Dacă cineva este deja interesat de categorie, este mai uşor să se mute către produse superioare. Dacă oamenii nu sunt interesaţi, este mai dificil să-i «recrutăm» pentru că există bariere.“

Dacă în ianuarie 2011 segmentul de pastă de dinţi de albire reprezenta 21,5% din total, acesta a coborât la 21% în ianuarie 2012, a urcat la 22% în ianuarie 2013 pentru ca apoi să coboare din nou la 20,9% în ianuarie 2014, potrivit datelor Nielsen citate de GSK.

Helen Tomlinson afirmă că pentru unii consumatori preţul poate să fie o barieră de acces în această categorie.

„Dacă venitul este limitat, atunci pasta de dinţi nu este o prioritate şi va cumpăra la trei sau patru luni. (…) Există şi multe mituri despre îngrijirea orală, ceea ce pentru mine este fascinant. Unul dintre acestea este că toate pastele de dinţi sunt la fel sau că dacă te speli pe dinţi prea des, atunci nu va mai avea efect. Nu am mai auzit despre aceste mituri în Marea Britanie.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO