ZF 24

Mihai Zoescu, Director Advisory KPMG

Mihai Zoescu, Director Advisory KPMG

Autor: Ioana David

14.05.2014, 20:00 440

În această perioadă a existat o presiune asupra onorariilor consultanţilor din cauza volumului mai redus de tranzacţii cât şi a valorilor mai mici comparativ cu perioada de boom economic, spune Mihai Zoescu, Director Advisory KPMG

„Această presiune a fost oarecum temperată de faptul că serviciile de consultanţă necesită un grad ridicat de expertiză şi beneficiile unor consultanţi de calitate se reflectă în preţul şi condiţiile mai bune negociate pentru clienţi.“

 O analiză a topului celor mai mari tranzacţii din 2013 şI din primele luni ale acestui an arată că doar cinci deal-uri au trecut de pragul de 100 mil. euro, 30 au fost între 10 şi 100 mil. euro şi restul de peste 70 au avut o valoare de sub 10 mil. euro.

„Această polarizare a tranzacţiilor în zona de maximum 10 milioane de euro este o rezultantă a nivelului de dezvoltare al economiei româneşti precum şi a stratificării sale. În general tranzacţiile mari sunt generate de multinaţionale, iar în aceasta zonă, cu anumite excepţii cum a fost preluarea Real de către Auchan (tranzacţie care a fost inclusă în ediţia anterioară a anuarului - n.red.) nu sunt foarte mulţi jucători care să vândă.“

Zoescu aminteşte că nu există foarte multe businessuri deţinute de antreprenori locali care să fie evaluate la valori semnificative şi care să fie şi disponibile spre vânzare. De aceea, acest interval de până la 10 mil. euro poate sugera în anumite cazuri faptul că societăţi mai mici sunt achiziţionate pentru a consolida businessul unor societăţi deja existente în piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO