Millennium Bank, filiala locală a grupului portughez cu acelaşi nume, a încheiat primul trimestru din acest an cu pierderi de circa 900.000 de euro, reduse de la 2,1 mil. euro în aceeaşi perioadă din 2013, în condiţiile în care obiectivul major stabilit pentru 2014 este atingerea pragului de rentabilitate.
De la o pierdere de aproape 24 de milioane de euro în 2012, banca a ajuns la un rezultat negativ de circa 6 mil. euro la sfârşitul anului trecut pe seama reducerii costului riscului şi a costurilor de operare, în special a celor administrative, în paralel cu creşterea veniturilor ca urmare a majorării volumului de credite şi a scăderii dobânzilor plătite pentru depozitele clienţilor.
Veniturile operaţionale au fost susţinute de creşterea numărului de clienţi până la 60.000 în 2013, cu peste 80% faţă de 2011.
Totuşi, în primul trimestru din acest an veniturile băncii au scăzut cu peste 17% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, până la 5,8 mil. euro, în bună măsură din cauza reducerii veniturilor din activitatea de tranzacţionare. Cheltuielile de operare au fost reduse însă şi mai mult, cu 23,2%, până la 6,2 mil. euro.