ZF 24

Mioara Bolozan, Whirlpool: Electrocasnicele mari sunt o cenuşăreasă, fac treburile casnice grele, iar gadget-urile se duc la bal

Mioara Bolozan, Whirlpool: Electrocasnicele mari sunt o...

Autor: Cristina Roşca

25.10.2013, 00:07 128
Clienţii de electrocasnice mari – fri­gidere, aragazuri sau maşini de spălat – au revenit în acest an la com­portamentul de consum din pe­rioada de boom, respectiv cum­pără produse mai scumpe şi cu beneficii mai multe.
 
În acest context va­loa­rea pieţei este aşteptată să crească cu 4-5%, însă numărul de produse cum­părate va fi mai mic decât în 2012 în contextul în care mulţi români sunt încă pre­cauţi atunci când vine vorba de achiziţii de valoare, spune Mioara Bolozan, directorul de marketing al importa­toru­lui de electrocasnice Whirlpool.
 
„Ca să dau un exemplu concret, pre­ţul mediu pe segmentul de cooling (frigidere şi con­­gelatoare - n.red.) a fost în 2010 de 305 euro, în 2011 de 298 euro, în 2012 de apro­xi­ma­tiv 280 euro pentru ca în 2013 sa fie de apro­ximativ 300 de euro.“
 
Executivul explică faptul că în primele nouă luni ale acestui an piaţa a evoluat diferit comparativ cu alţi ani, inclusiv faţă de anul trecut. Astfel, dacă în 2012 se putea observa o deteriorare a mixului, prin aceasta înţe­le­gând produse cu puţine funcţii, comercializate la preţuri mici, în 2013 consumatorul român a reluat practic comportamentul din 2007, când piaţa tindea către mediu şi premium.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO