ZF 24

Piaţa de bere a început anul pe scădere. Producătorii îşi pun speranţele în Campionatul Mondial de fotbal care ar putea să mai umple halbele

Piaţa de bere a început anul pe scădere. Producătorii...

Autor: Ioana David

22.05.2014, 14:34 306

Vânzările de bere s-au redus cu 6% în primele trei luni ale acestui an, continuând tendinţa negativă din 2013, arată calculele ZF realizate pe baza datelor Institutului Naţional de Statistică. În primul trimestru s-au vândut 2,8 milioane de hectolitri de bere (echivalentul a 560 de milioane de doze de 0,5 litri), iar scăderea reprezintă un prim semnal negativ pentru evoluţia consumului de la nivelul întregului an.

În 2013, s-a pierdut mai bine de 10% din consumul de bere, ceea ce a întors piaţa aproape de nivelul anului 2005. Astfel, 15.000 de tiruri de bere au stat pe loc anul trecut, când nu au existat competiţii fotbalistice majore, iar vremea a fost răcoroasă în timpul verii. 

„Constatăm că trendul negativ înregistrat pe piaţa berii în 2013 s-a făcut din păcate resimţit şi în primele trei luni ale anului în curs. Factorii-cheie care au condus la declinul pieţei berii în 2013 au fost nivelul scăzut al veniturilor consumatorilor, neîncrederea lor în starea economiei, presiunea fiscală şi vremea ne­fa­vo­rabilă din vară. În ciuda acestui început de an, sperăm ca în 2014 să nu se repete aceeaşi con­junctură“, a spus Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României.

Consumul de bere din România este peste media europeană, iar piaţa este disputată de patru mari companii, Ursus, Heineken, Ber­gen­bier şi URBB, care cumulat deţin apro­ximativ 85% din business.

WikiZF: Profilul companiei Heineken România S.A.

 

Din Rio ar putea să mai vină creşterile

Spre deosebire de anul trecut, două mari competiţii fotbalistice vor avea loc în 2014, astfel că ar putea exista premisele pentru creşterea consumului. 

„Perioada următoare este foarte bogată din punctul de vedere al evenimentelor sportive care vor avea loc: vom avea atât finala UEFA Champions League, cât şi Campionatul Mondial de fotbal din Brazilia. Acestea, împreună cu vara care se apropie creează o altă ocazie perfectă pentru români să savureze o bere (...)“, a spus Onno Rombouts, managing director al Heineken România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO