ZF 24

Piaţa tabletelor a crescut cu 142% la nivel global, la 49 mil. unităţi

Foto: Octav Ganea

Foto: Octav Ganea

Autor: Vlad Popescu

02.05.2013, 19:02 141

Piaţa tabletelor a crescut cu 142% în primul trimestru faţă de perioada similară a anului trecut, de la 20,3 milioane la 49,2 milioane de unităţi, potrivit datelor companiei de cercetare International Data Corporation.

Apple şi-a menţinut poziţia de lider prin modelele iPad, însă cota de piaţă a companiei americane a scăzut la 39,6% de la 58,1% în primele trei luni din 2012. Ca volum, Apple a vândut în primele trei luni ale acestui an 19,5 milioane de tablete iPad şi iPad mini, faţă de 11,8 milioane în primul trimestru al lui 2012. Tabletele cu sistem de operare Google Android au reprezentat 56,5% (27,8 milioane de unităţi) din vânzările totale, faţă de 39,4% (8 milioane) în perioada corespunzătoare a anului anterior.

Locul al doilea în topul producătorilor este ocupat de Samsung, cu o cotă de piaţă de 17,9% (8,8 milioane de tablete), în urcare de la 11,3% (2,3 milioane). Grupul sud-coreean este urmat de compania taiwaneză Asus, care a crescut de la 3,1% (600.000 de unităţi) la 5,5% (2,7 milioane) din vânzările totale de tablete. Amazon.com se găseşte pe poziţia a patra, cu o cotă de 3,7% (1,8 milioane), faţă de 3,6% (700.000 unităţi) cu un an în urmă.

Microsoft a vândut 900.000 de tablete în perioada analizată, cifră care îi conferă o cotă de piaţă de 1,8%. Pe de altă parte, tabletele echipate cu sisteme de operare Windows sau Windows RT au reprezentat un total de 3,7% (1,6 milioane unităţi) din vânzările din primul trimestru. În contextul creşterii explozive a pieţei tabletelor, vânzările de PC-uri au scăzut în primul trimestru cu 14%, la 76,3 milioane unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO