ZF 24

Programul "Rabla" din Germania de 5 mld. euro s-a epuizat. Cel din Romania, de doar 50 mil. euro, se lasa asteptat

02.09.2009, 14:23 166

Bugetul de cinci miliarde de euro alocat de catre guvernul german pentru programul de innoire a parcului auto, care a determinat o crestere de pana la 28% a pietei auto in august a fost epuizat astazi. prin intermediul acestui program s-au achizitionat 2 milioane de autoturisme, adica aproximativ doua treimi din volumul total al pietei.

Prima de casare de 2.500 de euro, care e permis marcii Dacia promovarii lui Sandero sub sloganul "masina de 5.000 de euro" - pret obtinut din scaderea din pretul de 7.500 de euro valoarea primei de casare.

Datorita programului "Rabla" din Germania Dacia si-a majorat cadenta de productie la 1.340 de unitati pe zi, iar numarul angajatilor a crescut comparativ cu perioada similara a anului trecut, cu peste 400 de persoane. Daca Germania nu lansa programul "Rabla", cel mai probabil Dacia ar fi eliminat un schimb de productie, care ar fi dus la pierderea directa a 3.000 de locuri de munca, urmate de alte cateva mii de la uzinele de productie ale principalilor furnizori de componente.

Comparativ, programul "Rabla" de pe piata locala, in valoare de 54 de milioane de euro este aproape de esec anul acesta, vanzarile din primele doua etape atingand un volum de putin peste 20.000 de unitati, din 40.000 alocate, rata de succes fiind cea mai mica din ultimii patru ani, in care s-a organizat un astfel de program. In Romania programul "Rabla" a inregistrat cele mai mari rate de succes in intervalul 2005-2007, de aproape 100%.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO