ZF 24

Retailerii acuză DNA pentru întârzieri într-un dosar de fraudă de 2 mil. euro

Retailerii acuză DNA pentru întârzieri într-un dosar...

Autor: Gabriel Razi

07.10.2013, 16:23 713

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), asociaţie profesională ce reuneşte marile grupuri internaţionale de retail prezente local, acuză Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) că tergiversează soluţionarea aşa-numitului dosar al “tichetelor de masă”, ce vizează o fraudă de două milioane de euro.

Retailerii fac referire la o posibilă fraudă apărută în urma tranzacţiei dintre Edenred (fosta Accor Services România) şi Euroticket din 2010. Reprezentanţii AMRCR spun că “Euroticket a vândut afacerea însă nu a achitat întreaga sumă datorată retailerilor pe tichetele utilizate în magazine iar firma a intrat în dizolvare”.

Retailerii mai spun că deşi Edenred a preluat activele Euroticket, respectiv portofoliul de clienţi, mărcile comerciale, echipamente de producţie şi stocul de hârtie, pasivele au rămas spre decontare tot la Euroticket, transformată într-o firmă fantomă ai cărei reprezentanţi nu mai erau de găsit. Astfel că retailerii nu au mai avut de la cine să deconteze tichetele acceptate de la momentul tranzacţiei.

„Euroticket şi-a însuşit în mod fraudulos sume importante în dauna retailerilor, printr-o creştere nejustificată a comisioanelor de decontare, respectiv 40% faţă de valoarea contractuală, fără ca modificarea comisionului să fi fost agreată de către părţi”.

În urmă cu doi ani, retailerii au anunţat că iau în considerare eliminarea variantei plăţilor cu tichete valorice în magazine ca urmare a acestui caz

AMRCR cuprinde jucători precum Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, real, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa,  Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI şi Mobexpert.

Reprezentanţii DNA nu au comentat ieri în niciun fel de marginea acestui subiect.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels