ZF 24

România, aproape de coada clasamentului la traficul maritim de mărfuri

România, aproape de coada clasamentului la traficul...

Autor: Roxana Rosu

13.04.2014, 09:00 429

România se află pe locul 18 dintr-un total de 23 de ţări în ceea ce priveşte traficul maritim de mărfuri, în condiţiile în care piaţa locală a stagnat în perioada 2010-2012, la circa 39 milioane tone de mărfuri pe an.

În comparaţie, Olanda, aflată pe primul loc, raporta în 2012 un nivel de 543 milioane tone, potrivit Eurostat. Dintre ţările central şi est-europene, Polonia avea la acea dată un trafic maritim de 58 milioane tone, iar Lituania şi Estonia de circa 40 milioane tone. Niveluri inferioare României se întâlnesc doar în cazul Bulgariei, Sloveniei, Croaţiei, Ciprului şi Maltei. 

România are 1.085 kilometri de Dunăre, adică 47% din totalul secto­rului navigabil al fluviului, ce asigură legătura directă cu nouă state europene, 20 de porturi fluviale (din care în Brăila, Galaţi, Tulcea şi Sulina pot opera şi nave maritime) şi două canale navi­gabile, Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia, care fac legătura cu Marea Neagră şi cu portul Constanţa.

Circa 39 de milioane de tone de mărfuri au fost încărcate/descărcate în porturile maritime româneşti în 2012, faţă de aproape 60 de milioane de tone în Polonia şi 543 de milioane de tone în Olanda, ţara care ocupă locul întâi în Europa după traficul maritim de de mărfuri, arată datele Eurostat. 

Spre comparaţie, pe fluviul Rin, ce are un sector navigabil de doar 750 de kilometri, se transportă 200 de milioane de tone de marfă.

Portul Constanţa, cel mai mare din România, nu este prezent în topul celor mai mari 20 de porturi din Europa după traficul de mărfuri. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO