Românii au cheltuit anul trecut 22,4 mil. lei pe instrumente de scris şi pe papetărie de lux, piaţa urmând să crească uşor, cu 4%, în acest an, potrivit estimărilor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. De altfel, datele companiei arată că această piaţă a crescut continuu din 2011 până astăzi. Avansul cumulat în această perioadă a fost de circa 25%, potrivit calculelor ZF pe baza datelor Euromonitor.
Cei mai importanţi jucători de pe această piaţă sunt cei internaţionali precum Montblanc sau Cerutti 1881, dar în ultimii ani s-au dezvoltat şi companii locale. Un astfel de caz este Poenari, un producător de instrumente de scris din materiale inedite. Aceste produse sunt vândute atât în magazine monobrand, cât şi în unităţi multibrand şi în magazine care au o ofertă mai mare de produse.
Piaţa de instrumente de scris şi papetărie este doar un segment al întregii pieţe a luxului, evaluată de Euromonitor la 1,9 mld. lei. Cele mai importante segmente sunt cele de modă, bijuterii şi ceasuri.