ZF 24

Test Auto ZF: Mazda CX-7 facelift - galerie FOTO

19.10.2009, 11:44 229

La trei ani de la prezentarea initiala a SUV-ului CX-7, echipatdoar cu un motor pe benzina de 2,3 litri, japonezii de la Mazdalanseaza modelul facelift disponibil inclusiv cu un motor dieselcare respecta normele Euro 5 - si implicit nu se va plati taxa depoluare.

Vanzarile SUV-ului au fost fost puternic influentate de lipsa unuimotor diesel din gama, in special la nivelul pietei europene. Pe dealta parte, CX-7 s-a vandut foarte bine in Rusia si Statele Unite,unde cererea pentru diesel tinde spre zero. Dar, anul acesta piatarusa a inregistrat o scadere puternica, in timp ce piata europeanas-a mentinut stabila, in special pe pietele occidentale. Asadar,cea mai buna solutie pentru a-si asigura un succes european a fostlansarea unei motorizari diesel.

La prima vedere la exterior se observa modificarea partii frontale,care in partea de jos a acesteia aminteste de noua Mazda3, in timpce in spate avem de-a face cu noi stopuri
In habitaclu intalnim cele mai multe noutati, in afara motorului.Avem un nou volan, finisaje mai bune si materiale mai placute laatingere. Nu discutam inca te o imagine premium, dar cel putin unaaproape de acest nivel.

In plus, pe plansa de bord a aparut un nou display color destinatatat sistemului de navigatie, cat si computerului de bord. Daca lageneratia anterioara toate informatiile erau concentrate pe undisplay mic monocrom, acum acesta este unul color. Dar nu vorbim deun display mare, ci de unul relativ mic in comparatie cu celeoferite de ceilalti constructori auto. Dar, cu toate acestea, oferatoate informatiile necesare. Harta afisata de sistemul de navigatiepare relativ mica la prima vedere, dar cel mai important element -urmatoarea schimbare de directie este prezentat suficient declar.

Dar principala noutate se regaseste sub capota motorului. Nouldiesel de 2,2 litri si 173 CP este derivat din cel de 185 CP carese regaseste pe Mazda6, dar cu o curba de cuplu si puteremodificata. In plus, acesta dispune de un sistem AdBlue, care iipermite sa respecte normele de poluare Euro 5.

Consumul inregistrat de-a lungul testului, dintre Munchen si orasulKitzbuhel din Austria, a fost in medie de 8,2 litri/100km, inconditiile in care din cei 160 km parcursi mai mult de 100 km s-auderulat in Germania, pe autobahn, fara limita de viteza, iar restulpe drumuri virajate de munte. Consumul minim a fost de 6,5litri/100 km, atunci cand s-a rulat constant, cu 130 km/h, in timpce valoarea maxima a urcat spre 10 litri/100 km/h atunci cand s-arulat cu peste 180 km/h.

Cu toate ca discutam despre un SUV, de-a lungul testului peautostrada germana, zgomotul la vant este scazut. Singura data cands-a simtit mai pronuntat, a fost dupa depasirea vitezei de 180km/h, dar chiar si atunci, a fost singurul "indiciu" legat deviteza masinii.

Pretul de pornire al noului CX-7 cu motorizare diesel este de28.290 de euro cu TVA, cu echiparea Emotion care includeclimatizare automata, patru geamuri electrice, jante din aliaj de18 inchi si volan multifunctional. Versiunea de top, RevolutionTop, ajunge la 34.090 de euro, si include sistem de navigatie,sistem de monitorizarea a unghiurilor moarte, faruri adaptive sisistem audio Bose.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO