ZF 24

Topul ţărilor europene după traficul maritim de marfă

Topul ţărilor europene după traficul maritim de marfă
09.05.2014, 12:52 2370

Transportul fluvial reprezintă un sector strategic al României, dat fiind că porturile fluviale alături de portul Constanţa, joacă un rol important în activitatea de comerţ exterior şi tranzit al mărfurilor prin România. Dunărea şi portul Constanţa. Dunărea şi portul Constanţa constituie puncte de intrare din şi spre Orientul Mijlociu şi Orientul Îndepărtat.

România are 1.075 de kilometri de Dunăre, adică 40% din totalul sectorului navigabil al fluviului, ce asigură legătura directă cu nouă state europene, 20 de porturi fluviale (din care în Brăila, Galaţi, Tulcea şi Sulina pot opera şi nave maritime) şi două canale navigabile Dunăre - Marea Neagră şi Poarta Albă - Midia, care fac legătura cu portul Constanţa şi cu Marea Neagră.

Circa 28 de milioane de tone de marfă au fost încărcate şi descărcate în porturile fluviale şi doar 119.000 de pasageri au fost transportaţi pe Dunăre în 2012, potrivit datelor de la Transporturi.

Mai multe grafice si tabele din domeniul Transporturi

Materialul a aparut in anuarul Logistică&Transporturi 2014, publicat de Ziarul Financiar

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO