ZF 24

Ungurii de la MiniCRM au ajuns la un business de un milion de euro în România: Avem peste 500 de IMM-uri în portofoliul de clienţi de pe piaţa locală şi încă avem multe oportunităţi de creştere aici

Ungurii de la MiniCRM au ajuns la un business de un...

Autor: Ioana Niţă

17.05.2024, 16:04 951

MiniCRM Software SRL, subsidiara locală a companiei ungare cu acelaşi nume, specializată în furnizarea de soluţii software de tip CRM (Customer Relationship Management) dedicate IMM-urilor, a înregistrat anul trecut o creştere de 35% a cifrei de afaceri, până la circa un milion de euro (5,2 mil. lei), conform datelor furnizate de reprezentanţii din România. Compania ungară este activă pe piaţa locală din 2016 şi are în prezent în portofoliul său de clienţi 500 de IMM-uri din România.

„Deşi România nu este o piaţă mică în sine, tot mai multe IMM-uri caută oportunităţi de creştere luând în considerare potenţialul internaţional. Această atitudine include nu doar analiza şi evaluarea altor pieţe, privind posibilitatea prezenţei, ci şi căutarea soluţiilor de management pe un orizont mai larg. În plus, cele aproape 350 mil. euro disponibile pentru digitalizarea IMM-urilor prin PNRR face foarte atractivă tranziţia afacerilor la instrumente moderne de management şi vânzări”, a declarat Csaba Rácz, directorul general al MiniCRM.

În 2022, MiniCRM Software SRL cu sediul în Cluj-Napoca, a înregistrat o cifră de afaceri de 3,8 mil. lei, în creştere cu 17% faţă de 2021, în timp ce profitul net a avut o scădere de 87%, până la 83.000 lei, conform datelor disponibile în prezent la Ministerul de Finanţe. În ceea ce priveşte echipa, compania a avut în medie 27 de angajaţi în 2022, în creştere cu 28% comparativ cu anul precedent, potrivit aceleiaşi surse.

Creşterea businessului MiniCRM pe plan local în 2023 are la bază atât eforturile proprii de marketing, numărul mai mare de IMM-uri şi a competiţiei dintre acestea, cât şi disponibilitatea finanţărilor europene pentru digitalizare. În România sunt active 566.000 IMM-uri, în timp ce în Ungaria – cu o suprafaţă de două ori şi jumătate mai mică şi o populaţie de două ori mai mică – are 722.000. În ciuda acestei diferenţe, cele două pieţe au probleme similare privind creşterea eficienţei, digitalizarea şi depăşirea vechilor obiceiuri de management.

„Peisajul IMM-urilor din România şi Ungaria este similar şi prin faptul că, după pandemie, multe companii au dispărut în abis, incapabile să se adapteze la un mediu în schimbare, care a rămas în continuare volatil,”, a punctat directorul general al MiniCRM. În plus, IMM-urile locale înregistrează probleme specifice legate de creşterea costurilor cu forţa de muncă, disponibilitatea personalului calificat şi a managerilor cu experienţă.

Majoritatea utilizatorilor soluţiilor MiniCRM de pe piaţa locală sunt firme mici, cu 3-50 angajaţi, care văd într-un instrument CRM o necesitate pentru transparenţă, planificare, predictibilitate, stabilitate şi prin profesionalizarea relaţiilor cu clienţii. Însă, compania are în portofoliu şi firme cu peste 50 de angajaţi, acestea reprezintă 10% din clientela MiniCRM din România.

MiniCRM oferă o soluţie modulară şi personalizabilă şi o gamă largă de accesorii, adaptată pentru disponibilitatea financiară a IMM-urilor. „Una dintre cele mai importante caracteristici ale MiniCRM constă în atribuirea de responsabilităţi specifice fiecărui client şi fiecărei sarcini, vizibile pentru toţi membrii echipei, ceea ce face ca munca în echipă să fie mai coerentă, mai eficientă din punct de vedere al timpului şi mai transparentă şi vizibilă în timp real. Acestea sunt completate de flexibilitatea de integrare, cum este de exemplu includerea Smartbill şi Whatsapp în platformă, la solicitarea clienţilor. Alături de gestionarea ordonată a clienţilor şi automatizarea, funcţionalităţile şi modelul MiniCRM au ca rezultat creşterea productivităţii, eficientizarea resurselor şi reducerea erorilor”, susţin reprezentanţii MiniCRM din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels