Există state din Uniunea Europeană care ÅŸi-au stabilit niÅŸte priorităţi în zona de proÂducÅ£ie agroalimentară, strategie care a venit la pachet cu o serie de sisteme de susÅ£inere a acelei categorii, în concordanţă cu normele comunicare, iar acest model ar putea fi folosit ÅŸi de România pentru a-ÅŸi creÅŸte competitivitatea pe anumite categorii de produse, crede George Bădescu, director executiv al AsociaÅ£iei Marilor ReÅ£ele Comerciale din România (AMRCR), care reuneÅŸte toÅ£i actorii principali din comerÅ£ul alimentar ÅŸi nonalimentar.
„Cred că stabilirea unor priorităţi într-un mediu foarte conÂcuÂrenÅ£ial ar ajuta (agrobusinessul - n.red.). Asta nu înseamnă că celelalte (doÂmenii n.red) ar trebui abanÂdoÂnate. Numai că, aÅŸa cum spuneam, dacă toată lumea doÂreÅŸte această creÅŸtere, iar straÂtegia este foarte bine stabilită, cu siguranţă lucrurile vor sta altfel ÅŸi în ceea ce priÂveÅŸte această balanţă comerÂcială în domeniul agroalimentar“, a spus George Bădescu în cadrul emiÂsiunii ZF Agropower, un proÂiect susÅ£inut de Banca Transilvania ÅŸi Penny.
Cu toate că România este dependentă de importuri pe anumite categorii de produse precum carnea de porc de exemplu, George Bădescu consideră că „există premise şi tendinţe de creştere a producţiei interne“.
Pe de altă parte, managerul subliniază faptul că România a recuperat în ultimii ani decalajul faţă de ţările din jur, iar comerţul modern a pus şi el umărul la dezvoltarea producţiei.
„Din călătorii, din analize, din tot ceea ce vedem pe teren, am putea spune că comerţul a fost unul dintre pilonii, unul dintre motoarele care au asigurat acest progres şi noi credem că acest lucru ar trebui să continue. Adică a fost o reţetă, anumită abordare care a adus rezultate măsurabile şi din acest punct de vedere, chiar şi cu ochiul liber, dacă facem o comparaţie între ceea ce era nu cu mult timp în urmă şi ceea ce este acum vedem că antreprenoriatul în zona agricolă, cu reverberaţii în procesare şi mai departe în comerţ, a cunoscut un avans deosebit“, a mai spus managerul, care recunoaşte că sunt oportunităţi de creştere şi dezvoltare în continuare a sectorului agroalimentar.
În plus, el dă exemplul faptului că apetitul tot mai mare al românilor pentru produse româneşti se oglindeşte şi în oferta marilor reţele de magazine din comerţul alimentar.
„Putem observa în ultima perioadă un alt fenomen, şi anume faptul că anumiţi membrii au dezvoltat şi această zonă de antreprenoriat, au investit destul de mult într-o colaborare cu mici antreprenori care deschid magazine în zona de proximitate, deci mici magazine şi în altă zonă decât în marele urban, în oraşele mai mici în zona rurală, deci cu alte cuvinte asistăm la o diversificare foarte mare, atât în ceea ce priveşte zona agriculturii, cât şi zona comercială“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE