ZF Deschiderea de astăzi

ZF Dechiderea de astăzi la Bursă. Mihai Ene, CEO al Practic şi absolvent Envisia: Un membru de board modern nu trebuie să fie reactiv, ci proactiv, să vadă tendinţele în industria în care activează şi în compania sa peste cinci-zece ani

12.12.2023, 00:05 Autor: Eduard Ivanovici

♦ „Dacă ne gândim că resursa umană este cel mai important activ al unei organizaţii, începem să schimbăm mindsetul“.

Membrii consiliilor de admi­nis­traţie din cadrul companiilor trăiesc acum într-un mediu care impune o abordare proactivă a tendinţelor şi schimbărilor de legislaţie, fie că vorbim de standardele internaţionale de contabilitate (IFRS) sau de cri­teriile ESG (mediu, social şi guver­nanţă corporativă), spune Mihai Ene, CEO al Practic şi absolvent Envisia, scoală de business care derulează pro­grame dedicate managerilor, actua­lilor şi viitorilor membri de board.

„Partea de networking a contat foarte mult, deci ideea de a interac­ţiona, de a schimba idei, studii de caz. Trebuit să depăşim acea autosu­fi­ci­enţă că noi le cu­noaştem pe toate şi nu avem ce învăţa. Trăim într-un mediu dinamic, unde flexibilitatea, accesul la informaţii, mediul online, inteli­genţa artificială te pun în situaţii neprevă­zute zi de zi. Automat, trebuie să fii la curent cu tot ce se întâmplă. Un membru de board mo­dern nu trebuie să fie reactiv, cu proactiv.“

Mihai Ene a fost invitat la prima ediţie de săptămâna aceasta a emisiunii ZF Deschi­derea de Astăzi. Partener al BVB, Envisia derulează programe adresate actorilor pieţei de capital, firme care plănuiesc să beneficieze de finanţarea disponibilă pe bursă ca alter­nativă la finanţarea bancară, cât şi oricărei companii concentrate asupra implementării practicilor de guvernanţă corporativă.

„Trebuie să vezi care are fi tendinţele, în general, în industria în care activezi şi în compania ta peste 5-10 ani. Lucrurile acestea nu se pot face stând într-un birou, citind nişte cărţi... Specialiştii, lectorii care ţin astfel de cursuri sunt la curent cu tot ceea ce înseamnă legislaţie la nivelul Uniunii Europene, standarde IFRS, ESG, taxonomie, tot felul de lucruri care nici măcar nu se aplică, dar urmează, deci există un trend în următorii 3-4-5 ani”, adaugă Mihai Ene.

În cadrul aceleiaşi emisiuni ZF a fost prezentă şi Gabriela Hârţescu, PhD, decan şi COO Envisia.

„Ne mai confruntăm cu ideea că training-ul şi educaţia sunt costuri. Dacă ne gândim că resursa umană este cel mai important activ al unei organizaţii, începem să schimbăm mindset-ul”, adaugă ea.

În prezent, programul Envisia „Guvernanţă corporativă care creează valoare” se pregăteşte pentru demararea celei de a cincea ediţii în data de 14 decembrie. Şcoala de business numără aproape 400 de membri de board certificaţi.

„Mediul antreprenorial din România este destul de tânăr, circa 30 de ani. Sunt companii de succes care au rezistat, dar iată că antreprenorii au ajuns la vârsta de 50-60 de ani şi ar trebui să pregătească planul de succesiune... De cele mai multe ori, datele istorice nu mai sunt atât de relevante pentru că ai de-a face cu provocări noi de fiecare dată. A-ţi crea un consiliu consultativ te ajută foarte mult să ţii businessul pe linia de plutire”, continuă Gabriela Hârţescu.

 


BVB Arena este programul Bursei de Valori București creat pentru a descoperi și promova companiile antreprenoriale românești de succes. Proiectul dedicat antreprenorilor români, a fost lansat în 2017 și în cele 6 ediții a strâns peste 1.200 de companii nominalizate în program și 20 de companii semifinaliste și finaliste care au folosit instrumentele puse la dispoziție de BVB. Valoarea totală a celor 37 de runde de finanțare de acțiuni și emisiuni de obligațiuni la BVB derulate de cele 20 de companii a depășit suma de 236 milioane de euro.

Companiile finaliste din Program au oportunitatea de a interacționa cu alte companii românești de succes și de a beneficia de programul de mentorat care le oferă informații utile despre elaborarea strategiei de business și accesul la capitalul necesar pentru a-și duce compania la nivelul următor. În final, ele vor face parte din BVB Arena și vor primi recunoașterea pe care o merită.

Înscrie-ți compania pe www.bvbarena.ro sau recomandă-ne o afacere locală în care ai încredere. BVB Arena. Antrenăm capitalul românesc.
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea
BVB Banca Transilvania Evergent