♦ Cererea pentru transport intermodal, via camion şi tren, este în creştere pe măsură ce tot mai multe companii mizează pe reducerea emisiilor de carbon, dar şi pe optimizarea livrărilor, într-o perioadă în care lipsa şoferilor de camion pune presiune pe transportatori.
Compania de transport şi logistică Gopet România, parte a grupului Gopet cu sediul central în Bulgaria, mizează tot mai mult pe serviciul de transport intermodal. Grupul cu sediul central la Sofia are în România aproape 90 de angajaţi şi afaceri de 48 milioane de euro în 2022, potrivit termene.ro.
Gopet România a demarat investiţii de 1,5 mil. euro în remorci intermodale proprii, care se vor adăuga parcului deja existent. Gopet va deţine 100 de remorci proprii până la finalul anului 2023, apropiindu-se astfel de unul dintre obiectivele stabilite în strategia de business: integrarea de soluţii pentru a realiza transporturi cu emisii mai reduse de dioxid de carbon.
Gopet România este parte a grupului Gopet, prezent şi în Bulgaria, Grecia, Polonia şi Spania. Pe lângă serviciile oferite în România, grupul mai include şi o divizie de servicii de transport maritim.
„Printre avantajele transportului intermodal se numără emisiile mai scăzute şi trebuie luat în calcul deficitul de şoferi. De exemplu, dacă folosim un cap-tractor în România şi un cap-tractor în Germania, să zic aşa, la cele două capete ale trenului, aceste două capete- tractor pot să facă minim şase roundtrip-uri pe săptămână, folosind trenul. Da. Dacă facem aceste transporturi pe rutier. Nu sunt sigur că ajung şase camioane şi şase şoferi, în funcţie de ce congestie prind şi la vânt şi pe drum. Şi de aici se întâmplă şi optimizarea aceasta cu deficitul de şoferi, când vine vorba de intermodal“, a spus Dan Suciu, manager intermodal pentru GOPET România, în cadrul emisiunii ZF Investiţi în România! Un proiect ZF&CEC Bank.
Gopet are o activitate de peste 15 ani pe piaţa din România şi oferă soluţii de transport rutier pentru întreaga Europă, dar şi conexiuni intermodale între România, respectiv Ungaria, şi Germania şi Belgia. Portofoliul companiei include toate categoriile de clienţi, de la IMM-uri locale până la companii internţionale, din industrii variate precum automotive, retail, FMCG, electrocasnice, agrobusiness, industria chimică, industria metalurgică sau a mobilei.
„Pe intermodal putem să mergem, de exemplu, pe un tren din România, să continuăm pe urmă din Germania spre Franţa, Spania de unde ne putem continua mai departe chiar spre Polonia de unde ne putem întoarce în România şi tot felul de mixuri în planificare, dar foarte dificil de acoperit, să zic aşa, ca şi volum de transport. Tot lanţul logistic. Inclusiv la trenuri s-a adăugat pentru prima oară Energy Floater, în funcţie de preţul de megawatt-oră pe fiecare ţară tranzitată în parte. Şi asta ne-a dus la costuri exorbitante. Clienţii nu au fost pregătiţi, nu erau obişnuiţi cu aşa ceva. Aveau sisteme de calcul doar pentru diesel. Pe lângă asta, într-adevăr, s-au scumpit costurile cu tracţionarea la capete şi nu mai vreau să intru în detalii pentru piese şi alte cheltuieli cu echipamentele. Toate s-au dus în sus ca şi costuri“, a spus Dan Suciu.
De partea cealaltă, din cauza operaţiunilor, transportul intermodal ajunge să fie mai scump, decât cel rutier.
„Cel mai elocvent ar fi să folosesc acum raportul special scos anul ăsta de către Curtea de Audit a Uniunii Europene. Se numeşte Special Report Intermodal Freight Transport. De unde reiese foarte clar că transportul intermodal este cu 5-6% mai scump decât transportul rutier de la A la B, din cauza costurilor adiacente. Toată lumea priveşte trenul ca o soluţie mai ieftină de transport. Dar ce trebuie luat în calcul la logistica intermodală sunt toate costurile. Fără subvenţii, în continuare, din partea Uniunii Europene, reiese din raportul respectiv, intermodalul nu poate să ajungă competitiv“, a spus Dan Suciu.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE