♦ La începutul anului, EMI International a cumpărat 70% din firma belgiană Access Systems, cu afaceri de 5 mil. euro, şi pregăteşte o nouă tranzacţie.
Furnizorul de soluţii industriale de acces EMI International investeşte până la 15 mil. euro în 2022 pentru cele două achiziţii prin care deschide piaţa din Belgia, respectiv pentru a-şi consolida activitatea de producţie din România, a explicat Jérôme France, CEO şi fondator al EMI International, în emisiunea ZF Investiţi în România!, realizată în parteneriat cu CEC Bank.
„Cu cele două achiziţii din Belgia plus investiţiile pe care le facem în România investim între 12 şi 15 mil. euro anul acesta. Investiţiile în România se ridică la peste 2 mil. euro şi sunt legate de echipamentele de producţie. Am semnat în decembrie un contract pe fonduri europene prin care investim în echipamente de producţie. Fabrica noastră este deja foarte bine echipată, dar ranforsăm echipamentele“.
Fabrica EMI International este situată în localitatea Căteasca, judeţul Argeş, în apropiere de municipiul Piteşti. În 2021, fondul de investiţii Morphosis Capital s-a asociat cu o serie de investitori pentru a prelua de la fondatorul Jérôme France o participaţie de 51% din compania EMI International. În urma investiţiei, antreprenorul duce businessul la următorul nivel şi atacă piaţa din Belgia prin tranzacţii de M&A.
„La noi acesta era planul, să putem creşte la nivel internaţional prin tranzacţii de tip M&A. EMI International este şi a fost o firmă sănătoasă, fără datorii, cu un model de business apropiat de clienţii săi, lucrăm doar b2b, avem clienţi cu care lucrăm de ani de zile, avem în momentul de faţă peste 20.0000 de echipamente sub contract de mentenanţă în România. (...) Am ajuns la un punct în care am zis că dacă vrem să ne dezvoltăm în continuare trebuie să o facem la nivel internaţional“.
În 2022, planul pentru piaţa din Belgia începe să prindă contur, iar EMI International a achiziţionat 70% din acţiunile companiei belgiene Access Systems, pentru a porni la drum direct cu o amprentă şi cu operaţiuni în acea piaţă. Antreprenorul nu a oferit cifre precise legate de valoarea tranzacţiei, însă aceasta se încadrează în planul de 12-15 mil. euro.
„Este prima operaţiune de M&A pentru noi, o firmă care face afaceri de 5 mil. euro, o firmă performantă, cu EBITDA de peste 600.000 de euro şi care are o reputaţie foarte bună la nivel local. Avem toate bazele să dezvoltăm un business sănătos“.
Această achiziţie va fi urmată de încă una tot în 2022, în contextul în care compania vrea să ajungă rapid să ofere şi în piaţa din Belgia acoperire naţională, aşa cum oferă în piaţa din România.
„Acum suntem în discuţii şi pe celelalte zone din Belgia, pentru că vrem să intrăm solid. Când am ales să mergem în Belgia a fost ca să putem fi un jucător semnificativ. Acum Access Systems este filială a EMI şi mai avem altă ţintă să fim prezenţi şi în zona Flandra, unde se vorbeşte flamandă, ca să putem să fim dintr-odată un jucător naţional important şi să dezvoltăm modul de lucru pe care l-am dezvoltat şi în România“.
Belgia nu este prima ambiţie internaţională a companiei, întrucât antreprenorul a povestit că la momentul emisiunii EMI International avea birouri şi echipe şi în Ucraina, respectiv Rusia, în timp ce a lucrat şi pe proiecte punctuale din mai multe ţări africane.
Legat de Ucraina, invitatul a explicat că activităţile sunt oprite în acest moment, dar salariile celor circa 20 de oameni sunt plătite în continuare, iar EMI va reveni cu un plan de investiţii în Ucraina atunci când va fi posibil. În ceea ce priveşte piaţa din Rusia, activităţile de acolo încă funcţionau la momentul realizării emisiunii, însă nu era clar până când va putea continua să activeze echipa de 15 oameni de acolo, în contextul în care ţara era blocată şi pentru import şi pentru export, ceea ce înseamnă că piesele pentru mentenanţă nu puteau ajunge unde era nevoie de ele.
„Birourile din Ucraina nu le vom închide, suntem alături de echipele noastre, îi sprijinim, în orice caz suntem o firmă care se concentrează în jurul oamenilor deci în perioada aceasta noi plătim salarii pentru echipele noastre, suntem alături de ei şi deja pregătim un plan de investiţii pentru Ucraina să putem da un impuls echipelor din Ucraina. Înainte de toate, EMI este o firmă care se concentrează în jurul oamenilor“.
În 2021, piaţa din România a generat afaceri de 14 mil. euro pentru EMI International, în timp ce pieţele din Ucraina şi din Rusia au adus la un loc circa 2,5 mil. euro. Pentru 2022, compania ţinteşte afaceri de 18 mil. euro din România şi Belgia, însă ţintele s-ar putea modifica.
„Nu punem presiune inutilă pe cifre pentru că ştim că orice plan de afaceri facem este fals, este doar o previziune. Noi plecăm pe ideea că o să facem ca în 2021 şi împingem cu toţii cum trebuie şi vedem unde ne duce. Ştim că în 2022 plănuim să facem cel puţin 18 mil. euro din România şi Belgia, o cifră care va evolua dacă realizăm şi alte operaţiuni în Belgia“.
Pentru context, compania are 80 de angajaţi în România şi 30 de angajaţi în Belgia la acest moment. Pe termen mediu, EMI International vrea să ajungă la o cifră de afaceri de 50 mil. euro în cinci ani, iar asta ar putea aduce noi extinderi internaţionale.
„Ţinta noastră este să ajungem în maxim cinci ani la 50 mil. euro cifră de afaceri, vom creşte şi piaţa din România încet, nu vrem să bruscăm lucrurile, dar în Belgia trebuie să depăşim România ca cifră de afaceri şi mai avem discuţii în Franţa şi, eventual, în Italia“.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE